خلاصه کتاب: قدرت “و”
قدرت "و"
The Power of And
ادوارد فریمن، بیدان پارمار و کریستن مارتین
به طور سنتی، مشاغل فقط برای کسب درآمد و جلب رضایت سهامداران خود وجود داشتند. این کتاب استدلال میکند که شرکتهای امروزی در تلاشاند تا هدفمندتر و اخلاقیتر عمل کنند. نویسندگان به پنج ایدهای میپردازند که رهبران کسبوکارها در حال حاضر دنبال میکنند:
- اهمیتدادن به رسالت (هدف والا) بهاندازه سودآوری
- ایجاد ارزش برای تمام ذینفعان
- تلاش برای بهبود جامعه و کاهش اثرات زیستمحیطی
- درک پیچیدگی طبیعت انسان
- ادغام کسبوکار و اخلاق
ادوارد فریمن و بیدان پارمار استادان دانشکده بازرگانی دانشگاه ویرجینیا هستند.کریستن مارتین استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه جورج واشنگتن است.
خلاصه
رهبران هوشمند کسبوکار به دنبال رسالت ، ایجاد ارزش برای ذینفعان، مشارکت در جامعه، پذیرای پیچیدگی انسان و پیوند تجارت با اخلاق هستند.
کسبوکارهای امروزی تمایل دارند فراتر از کسب سود عمل کنند. رهبران مسئولیت دارند که برای سازمان خود هویت و مفهومی تعریف کنند. شرکتها برای بقا نیاز به سودآوری دارند، اما رهبران معاصر همچنین مسئولیت اجتماعی شرکت، پایداری، ارزش برای ذینفعان و مسئولیتپذیری سازمانی را میپذیرند.
در دنیای امروز، شرکتها به طور فزایندهای به دنبال درک هدف و ارزشهای خود هستند و این مفاهیم را در مدلهای کسبوکار خود ادغام میکنند. به عنوان مثال، رستوران Tastings در ویرجینیا، به دنبال ارائه تجربهای از آشپزی فرانسوی ممتاز است که فراتر از صرف غذا باشد. شرکت Novo Nordisk رسالت خود را ریشهکنکردن دیابت قرار داده است و Whole Foods Markets به مشتریان خود امکان انتخاب غذاهای سالم را میدهد. علاوه بر این، بسیاری از شرکتها به طور فزایندهای به تأثیر زیستمحیطی خود توجه میکنند. بهعنوانمثال، شرکت نرمافزاری آنلاین Salesforce، سرویس ابری کربن خنثی ایجاد کرد و به آلایندگی گلخانهای خالص صفر دستیافت.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.