جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب: کار با هوش هیجانی

کار با هوش هیجانی

کار با هوش هیجانی

Working With Emotional Intelligence

دانیل گلمن

آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید
درباره نویسنده
آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید

نویسنده، دنیل گولمن، در کتاب خود به بررسی کاربرد “هوش هیجانی” در محیط کار می‌پردازد. باهوش بودن در دنیای تجارت اهمیت دارد، اما هوش بین‌فردی که با عنوان “شایستگی‌های عاطفی” (emotional competencies) شناخته می‌شود، حتی از آن مهم‌تر است. گولمن، نویسنده کتاب تأثیرگذار “هوش هیجانی”، نتیجه‌گیری خود را با مطالعات و حکایت‌های متعدد تأیید می‌کند و نشان می‌دهد افرادی که “مهارت‌های ارتباطی” دارند، به‌احتمال زیاد موفق‌تر خواهند بود. با افزایش اهمیت ائتلاف‌سازی به‌عنوان روشی برای انجام کار، مهارت‌هایی که به همکاری تیم‌ها کمک می‌کنند، از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار می‌شوند. گولمن رهنمودهای جامعی را برای اجرای برنامه‌های آموزشی مؤثر ” هوش عاطفی ” ارائه می‌دهد. شرکت‌هایی که مدیران را در زمینه “شایستگی‌های عاطفی” آموزش می‌دهند، از مزایای تجاری ملموسی بهره‌مند می‌شوند، از جمله افزایش فروش، کار تیمی روان‌تر و بهبود مستمر بر اساس تجزیه‌وتحلیل و بازخورد. مطالعه‌ی این کتاب که به تبیین چگونگی افزایش سودآوری با درک احساسات می‌پردازد، اکیداً توصیه می‌شود.

درباره نویسنده

دانیل گلمن دکترای خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده و هم اکنون مدیر مشترک کنسرسیوم تحقیقات هوش هیجانی سازمان‌ها در دانشگاه راتگرز است. او نویسنده کتاب‌های متعددی از جمله کتاب پیشگام “هوش هیجانی” است.

خلاصه

اهمیت مهارت‌های نرم

 مدیران امروز (به دلایل منطقی) نگران ازدست‌دادن شغل خود هستند. روزهای کارکردن سی‌ساله برای یک شرکت و سپس بازنشستگی به پایان رسیده است. داشتن مدرک تحصیلی بالا و دانش فنی تضمینی برای حفظ شغل شما نیست. شواهد نشان می‌دهند که کارفرمایان امروزی به دنبال استخدام افرادی هستند که از مهارت‌های شنیداری قوی‌تر، قدرت‌پذیرش انتقاد بالا، انعطاف‌پذیری شخصیتی در موقعیت‌های مختلف و روحیه خودمدیریتی برخوردار باشند. شرکت‌ها اکنون به کارمندانی با «مهارت‌های ارتباطی» نیاز دارند. در نیروی کار مدرن، «هوش هیجانی» یا «EQ» معیار کامل‌تری از موفقیت حرفه‌ای نسبت به IQ ارائه می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که هوش بدون مؤلفه عاطفی برای موفقیت کافی نیست. اما بر خلاف هوش شناختی، می‌توان هوش هیجانی خود را بهبود بخشید.

 شایستگی‌های عاطفی لازم برای موفقیت شامل توانایی شروع کار به‌تنهایی، درک سیاست‌های مبتنی بر شخصیت و کنارآمدن با دیگران است. شرکت‌ها به این مهارت‌ها بیشتر از دانش فنی اهمیت می‌دهند. تحقیقات انجام شده در مورد ابعاد مختلف “عملکرد برتر” نشان می‌دهد که مهارت‌های بین‌فردی از نظر اکثر شرکت‌ها، برای برتری در شغل، از توانایی‌های ذهنی یا درک فنی، دوبرابر مهم‌تر است. «شایستگی عاطفی» از جمله ارکان کلیدی رهبری به شمار می‌روند.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو شوم
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
خلاصه کتاب: راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
خلاصه کتاب: آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
ارتقا نظام جبران خدمت
خلاصه کتاب: ارتقا نظام جبران خدمت
پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
خلاصه کتاب: پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
مربیگری و بازخورد برای عملکرد
خلاصه کتاب: مربیگری و بازخورد برای عملکرد
به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید
خلاصه کتاب: به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت