خلاصه کتاب: مربیگری و بازخورد برای عملکرد
مربیگری و بازخورد برای عملکرد
Coaching and Feedback for Performance
تیم آموزش سازمانی دوک با انتشار یک راهنمای جامع، به تشریح مفهوم مربیگری در محیط کار و ارائه گامهای عملی برای پیادهسازی آن در سازمانتان پرداخته است. مطالعهی این راهنمای کاربردی را به همهی کسانی که مسئولیت نظارت بر عملکرد و دستیابی به اهداف دیگران را دارند، توصیه میشود. مربیان احتمالی میتوانند شامل مدیران و رهبران شرکتها در سطوح مختلف، کارآفرینان، صاحبان مشاغل کوچک و مدیران و داوطلبان سازمانهای غیرانتفاعی باشند.این راهنمای کوتاه همچنین برای هر کسی که مسئولیت آموزش، توسعه، مشاوره یا راهنمایی دیگران را بر عهده دارد، مانند معلمان، مشاوران و حتی والدین، ارزشمند است.
تعداد زیادی از اعضای تیم آموزش شرکتی Duke برای نوشتن این کتاب همکاری کردند، از جمله بلر شپرد، لیز ملون، پرینی اندرسون، مایکل کنینگ، مارلا توچینسکی و سیندی کمپبل.
خلاصه
پیوندهای حیاتی
فارغ از هر آنچه در اقتصاد یا بازار رخ میدهد، کارمندان سازمان شما همچنان مسئول انجام وظایف و دستیابی به نتایج هستند. هنگامی که آنها به راهنمایی نیاز داشته باشند، بهاحتمال زیاد به مدیران میانی مراجعه میکنند. این مدیران که در مرکز سازمان و مرکز فعالیتها قرار دارند، با چالشهای منحصربهفردی روبرو هستند.
تأثیر چهار روند فعلی بر نقش آنها انکارناپذیر است:
- پیشرفت سریع “فناوری اطلاعات”.
- همگرایی بسیاری از صنایع و محوشدن خطوط مرزی.
- اقتصاد جهانی جدید.
- تغییرات مقرراتی.
وظایف حیاتی مدیران میانی عبارتاند از:
- تبدیل استراتژی مدیریت ارشد به یک برنامه عملی: تفسیر استراتژی برای کارکنان تحت نظارت خود، ارائه راهنماییهای لازم برای اجرای آن و ارائه گزارش عملکرد و بازخورد در مورد پیشرفت آنها به مدیریت ارشد.
- تأثیرگذاری بر دیگران: برقراری ارتباط درون و برون بخش خود.
- تشکیل و رهبری تیمها: حفظ تمرکز افراد بر کار تیمی و اهداف مشترکشان.
- ایجاد انگیزه و مربیگری: کمک به دیگران برای یادگیری، رشد و دستیابی به پتانسیل خود.
- هدایت تلاشهای نوآوری: توسعه محصولات و خدمات جدید.
- تحلیل فرایندهای جاری: طراحی رویهها و تکنیکهای بهروز شده.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.