خلاصه کتاب: آنبوردینگ موفقیتآمیز

آنبوردینگ موفقیتآمیز
Successful Onboarding
مارک استاین و لیلیث کریستِنسِن
آیا تاکنون در شروع شغل جدیدتان احساس بسیار ناخوشایندی داشتهاید؟ اولین روز، هفته یا سال در موقعیت شغلی جدید میتواند بسیار سخت باشد، بهخصوص اگر کارفرما، فرایند آنبوردینگ یا به عبارتی دیگر، “آشنایی و همسوسازی کارکنان تازهوارد” را بهخوبی انجام ندهد. اگر میخواهید به استخدامیهای جدیدتان این تجربه را تحمیل نکنید، مشاوران حوزه مدیریت، مارک استاین و لیلیث کریستِنسِن توضیح میدهند که چگونه و چرا آنبوردینگ سیستماتیک میتواند به کارمندان و شرکت شما کمک کرده و همچنین نحوه درست اجرای آن را بیان میکنند. این کتاب در برخی اوقات به لغات تخصصی منابع انسانی میپردازد، اما بهقدر کافی برای هر رهبر کسبوکاری که میخواهد از منابع ناشناخته خود بهرهبرداری کند قابلفهم است.
مارک استاین و لیلیت کریستینسن همکار در شرکت Kaiser Associates هستند و در زمینه توسعه سازمانی و آنبوردینگ تخصص دارند.
خلاصه
چرا آنبوردینگ؟
یکسوم استخدامیهای جدید در دو سال اول، شرکتشان را ترک میکنند. این آمار نشاندهنده ضربه اقتصادی بزرگی به شرکتهاست، اما میتوان از این ضرر جلوگیری کرد. پاسخ شاید در این باشد که چقدر کارکنان جدید را به نحوی مناسب در سازمانتان تطبیق میدهید. اکثر شرکتها فرایند جامعی برای آمادهسازی و سازگاری کارکنان جدید ندارند و ﺗﻌداد کمی به تازهواردها ﮐﻣﮏ میکنند ﺗﺎ ﺑﺎ همکاران کلیدیشان ارﺗﺑﺎط ﺑرﻗرار کرده و مسیر حرفهای خود را توسعه دهند.
اجرای موفقیتآمیز برنامههای آنبوردینگ، به نیروهای جدید کمک میکند تا بهسرعت بهرهور شوند. ازآنجاییکه آنبوردینگ ﺷﺎﻣل هر تجربهای اﺳت که کارکنان ﺟدﯾد در طول ﺳﺎل اول دارند، اجرای سیستماتیک آن باید فراتر از دوازده ماه اول کار یک کارمند جدید ادامه یابد.
وقتی ﻧوﺑت به آنبوردینگ میرسد، فناوریهای نوآورانه میتوانند ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﯾﺷﺗری داشته ﺑﺎﺷﻧد. ﮐﺎرﻣﻧدان ﺟدﯾد میتوانند هر گونه ﻣدارک ﻻزم را بهصورت آﻧﻼﯾن ﻗﺑل از ﺗﺎرﯾﺦ ﺷروع کار خود ﺗﮑﻣﯾل کرده تا روز اول را جالبتر و ﮐﻣﺗر ﯾﮑﻧواﺧت شروع ﮐﻧند.
یک برنامه آنبوردینگ قابلاطمینان به کارکنان جدید کمک میکند تا متفکر و فعال باشند، «نه اینکه صرفاً وظایف محول شده را انجام دهند». ارزشی که کارکنان پس از چنین برنامهای دریافت میکنند، نهتنها برای دریافت حقوق ماهانه، بلکه فرصتی برای دستیابی به احترام، موفقیت و «خودشکوفایی» است.
برنامه آنبوردینگ خود را برندسازی کنید، این نشان میدهد که تلاشهای شما جدی است. تمام کارکنان شرکت خود را در برنامه مشارکت دهید. همه افراد شرکت باید بدانند که “مسئولیت تطبیق صحیح نیروهای جدید را دارند”.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.