جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب: مکالمات عملکردی

مکالمات عملکردی

Performance Conversations

چطور از سؤالات برای مربیگری کارکنان، بهبود بهره‌وری و افزایش اعتمادبه‌نفس استفاده کنیم؟ (بدون ارزیابی!)

کریستوفر لی

آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید
درباره نویسنده
آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید

امروزه بررسی عملکرد به روش‌های مرسوم، طرف‌داران اندکی دارد. طبق گفته‌ی کریستوفر دیوید لی از باسابقه‌ترین مدیران ارشد منابع انسانی، سازمان‌ها باید جلسات بازخورد منظم و یک‌به‌یک با سرپرستان و گزارشات آنها را جایگزین ارزیابی‌های معمول کنند. لی اهمیت این مکالمات را در دلبستگی کارکنان، نگهداشت و عملکرد شرکت شرح داده و می‌افزاید: مدیران باید یاد بگیرند که به‌جای رئیس بودن، مانند یک مربی عمل کنند، یعنی سؤالات مناسبی بپرسند برای آگاهی از اینکه چه مواردی به نفع سازمان است و همچنین چگونه به پیشرفت هرچه بیشتر کارکنان خود کمک کنند.

درباره نویسنده

دکتر کریستوفر لی، مدیر ارشد منابع انسانی دانشگاه ویلیام اند مری، بخش عمده ای از سه دهه گذشته را به عنوان مدیر ارشد منابع انسانی مشغول بوده است. او همچنین در دانشگاه ریچموند HR تدریس می کند.

خلاصه

مدیران باید هر ساله بین 6 تا 12 بار و به مدت 30 دقیقه، مکالمات عملکردی را با کارکنانشان داشته باشند.

کارمندان و مدیران (به‌ویژه نسل هزاره) از بررسی عملکرد به روش مرسوم بیزارند و سازمان‌هایی که به استفاده از این روش اصرار دارند را ترک خواهند کرد. چنین راهکارهای مدیریتی باقی‌مانده از قرن بیستم، دیگر در تجارت مدرن که بسیار پر شتاب بوده و کار از هر کجا دنیا در آن رواج یافته، جایگاهی ندارند.

مدیران به‌جای اینکه یک سال یا حتی شش ماه برای بررسی عملکرد کارمندی منتظر بمانند و سپس یک رتبه بی‌معنی را تعیین کنند باید رویکرد «مکالمات عملکردی» را به کار بگیرند. این مکالمات به عملکرد افراد دیدگاهی مربیگری دارد. تأکید این روش به رهبری خدمتگزار است؛ یعنی مدیرانی که با گزارش‌های خود در راستای دستیابی به اهداف عملکردی، مشارکت می‌کنند.

مدیر مربیان خوب باید هم نسبت به کارکنان و هم به عملکرد آنها اهمیت دهند. برنامه‌ریزی جلسات کوتاه (30 دقیقه‌ای)، منظم (6 تا 12 بار در سال) و ساختارمند بین مدیر مربیان و اعضای تیم، به صمیمیت و اعتماد بیشتر در میان آنها می‌انجامد. در این جلسات نیمه‌رسمی، مدیران از گزارش‌های دریافتی قدردانی و حمایت می‌کنند و با این کار باعث ایجاد حس رضایت در کارمندان می‌شوند که نتیجه آن دلبستگی بیشتر و بهبود عملکرد افراد است.

“جالب است بدانید که به طور متوسط تنها 15 درصد از کارمندانی که جلسات منظمی با مدیرانشان برگزار نمی‌کنند نسبت به کارشان احساس مسئولیت دارند.”

امروزه بسیاری از سازمان‌ها متوجه ناکارآمدی و نارسایی بررسی عملکرد سالانه شده و جلسات منظم بین اعضای تیم و مدیران یا سرپرستان را جایگزین آن کرده‌اند. شرکت گوگل از عنوان “یک‌به‌یک” برای جایگزین ارزیابی عملکرد اشاره می‌کند. برخی سازمان‌ها از عنوان “جلسات بازخورد” بهره می‌برند؛ مهم نیست چه اسمی برای آن انتخاب می‌کنید مهم این است که شما نیز آن را اجرایی کنید. زمانی را که صرف این کار خواهید کرد بسیار سودمند خواهد بود.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو شوم
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
خلاصه کتاب: راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
خلاصه کتاب: آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
ارتقا نظام جبران خدمت
خلاصه کتاب: ارتقا نظام جبران خدمت
پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
خلاصه کتاب: پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
مربیگری و بازخورد برای عملکرد
خلاصه کتاب: مربیگری و بازخورد برای عملکرد
به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید
خلاصه کتاب: به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت