خلاصه کتاب: پاداشهایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک میکنند
پاداشهایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک میکنند
Rewards That Drive High Performance
توماس ویلسون
تام ویلسون، نویسنده کتاب، بر این باور است که انگیزههای کارکنان بهاندازه حقوق و دستمزد برای شرکتها اهمیت دارد؛ زیرا شرکتی که دستاوردهای خود را با دستاوردهای کارکنان خود همسو میکند، در مسیر موفقیت گام برمیدارد. ویلسون با اتکا به مطالعات موردی متعدد، به ارائهی رهنمودهای عملی در زمینهی طرح پاداش کارمندان میپردازد. این رهنمودها شامل موارد زیر است:
- طراحی ساده و قابلفهم طرح پاداش.
- همراستایی طرح پاداش با نوع افراد موردنظر برای جذب.
- تنوع و تغییر مداوم طرح پاداش.
حتی باتجربهترین مدیران نیز میتوانند با تحلیل موشکافانه ویلسون از شرکتهای آمازون، ساوتوست ایرلاینز، ساترن و بسیاری دیگر از کسبوکارهای موفق درسهایی بیاموزند. مطالعهی این کتاب بهخوبی نگاشته شده، وظیفهای است که شما در قبال خودتان و کارمندانتان دارید.
توماس ویلسون ریاست گروه Wilson را بر عهده دارد. این گروه، شرکتی مشاورهای است که در زمینه طراحی و اجرای سیستمهای پاداش مبتنی بر عملکرد فعالیت میکند. ویلسون با حضور در کنفرانسهای ملی، به شرکتها آموزش میدهد که چگونه با استفاده از سیستمهای پاداش، به افزایش درآمد و ارتقای رضایت مشتریان دست پیدا کنند. او نویسنده کتاب “سیستمهای پاداش نوآورانه برای محیط کار در حال تغییر” و مقالات متعددی در این زمینه است.
خلاصه
طراحی استراتژی پاداشدهی کارآمد
در دنیای امروز، کسبوکارها با چالشی جدید روبرو هستند. رهبران سازمانها برای تشویق افراد به تلاش و دستاوردهای بیشتر، باید اهداف کارکنان را با اهداف سازمان همسو کنند. این همترازی با ایجاد ساختاری مناسب برای پاداش و جبران خدمات آغاز میشود.
برای تدوین یک استراتژی پاداشدهی کارآمد برای سازمانتان، باید ارتباطی میان عملکرد مورد انتظار و حقوق و مزایا برقرار کنید. هدف نهایی شرکت شما چیست؟ چه فعالیتها یا رفتارهایی را میخواهید تشویق کنید؟ چگونه میتوانید این رفتارها را به نتایج قابلاندازهگیری تبدیل کنید؟ اینها پرسشهای حیاتی هستند، اما نباید فراموش کرد که این استراتژی پاداش برای افراد زنده و دارای انگیزه تدوین میشود.
بنابراین، هرگز نباید از این نکته غافل شد که نحوه ارائه پاداش میتواند بهاندازه خود پاداش بر فرد تأثیر بگذارد. همه افراد شاغل، از گذشته تا به امروز، همواره به دنبال منافع مادی بودهاند. اما این منافع، شرط نانوشتهای را نیز در بر دارد. تمایل به قدردانی و احساس مهم بودن، اموری حیاتی برای افراد هستند.
تا زمانی که کارکنان به تحقق اهداف عملکردی که نقشی اساسی در موفقیت کلی سازمان دارند، متعهد نباشند، هیچ شرکتی نمیتواند به برتری پایدار دست یابد. موفقیت هر سازمانی به طور فزایندهای به توانایی رهبر در ایجاد چشماندازی مشترک و انگیزهبخش به کارکنان برای باور به آن و متمرکز کردن تمام توانشان برای تحقق هدف وابسته است.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.