21 کتاب منابع انسانی که هر متخصص منابع انسانی باید در سال 1403 بخواند
21 کتاب ضروری منابع انسانی
حوزه مدیریت منابع انسانی (HRM) به سرعت در حال تغییر است. برای یک متخصص HR، بیش از هر زمان دیگری، به روز ماندن با مفاهیم و اطلاعات جدید برای حفظ ارتباط با این حوزه، اهمیت دارد. در این مقاله، 21 کتاب ضروری در حوزه HRM را لیست کردهایم که به شما کمک میکنند کار خود را به نحو بهتری انجام دهید (خواه یک متخصص با تجربه منابع انسانی باشید یا تازه وارد در این حوزه)
این لیست از بهترین کتابهای منابع انسانی را به چهار دسته تقسیم کردهایم: مدیریت منابع انسانی، کتابهای پرطرفدار منابع انسانی، کتابهای منابع انسانی برای مبتدیان و کتابهای تجزیه و تحلیل منابع انسانی.
کتابهای مدیریت منابع انسانی
کتابهای مدیریت منابع انسانی زیر، به مرور کلی از حوزهی مدیریت منابع انسانی و نظریهها و مفاهیم کلیدیِ این حوزه میپردازند. این کتابها مسئولیتهای اصلیِ منابع انسانی را توضیح داده و نحوهی مدیریت مؤثر آنها را بیان میکنند.
1. مدیریت منابع انسانی
گری دسلر
مدیریت منابع انسانی، نوشتهی گری دسلر، کتاب مرجع منابع انسانی با ۷۰۰ صفحه است. این کتاب به طور قابل بحث یکی از پرخوانترین کتابهای درسی در زمینهی منابع انسانی است.
این کتاب در ۱۸ فصل، جنبههای کلیدیِ منابع انسانی را بررسی میکند و توضیحی عملی و گام به گام در مورد اصول اساسیِ منابع انسانی ارائه میدهد. این اصول در پنج بخش تعریف شدهاند:
- استخدام،
- مدیریت انتصاب و استعداد
- آموزش و توسعه
- جبران خدمات
- روابط کارکنان
دیو اولریچ، جان یونگر، وین بروکبنک، مایک اولریچ
این کتاب، درباره آن دسته از شایستگیهایی است که شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی، باید داشته باشید.
اولریچ و همکارانش، شایستگیهای کلیدی یک متخصص منابع انسانی مدرن را فهرست کردهاند. یک متخصص منابع انسانی باید:
- توانمندسازی کارمندان را تسهیل کند.
- مدافع و پیشرو در حوزه فناوری باشد.
- حمایتکننده و پیشرو در تغییرات باشد.
- نوآور و یکپارچهکننده منابع انسانی باشد.
علاوه بر این، از آنجایی که این نقشها گاهی با هم در تضاد هستند، یکی از مهمترین نقشهای متخصص منابع انسانی، کنشگری معتبر برای کارمندان و کسبوکار است. تمام این موارد در یک چارچوب استراتژیک بزرگتر قرار میگیرند که شایستگی نهایی یعنی موقعیت استراتژیک را ایجاد میکند.
کارهای اولریچ همیشه بر پایه تحقیقات بوده است و این کتاب نیز همینطور است. اولریچ در سال 2017، کتاب “پیروزی از طریق سازمان” را منتشر کرد که بر اساس این اثر اصلی ساخته شده است. با این حال، کتاب اصلی همچنان یکی از مواردی است که برای مطالعه مدیریت منابع انسانی مدرن، ضروری است.
۳. پیروزی از طریق سازمان
دیو اولریچ، دیوید کریسچنسکی، وین بروکبنک، مایک اولریچ
در این کتاب، اولریچ و همکارانش نگاهی دقیقتر به عملکرد منابع انسانی میاندازند. منبعی که آنها برای تحقیقات خود استفاده کردهاند، یک مطالعه جامع صلاحیت منابع انسانی با نمونهای بیش از ۳۰,۰۰۰ متخصص منابع انسانی، رهبران کسبوکار است (بزرگترین نمونهای که تاکنون در مورد قابلیتهای منابع انسانی انجام شده است.)
بر اساس این تحقیق، کتاب بینشی در مورد چگونگی ایجاد بیشترین ارزش توسط منابع انسانی ارائه میدهد.
علاوه بر این، نشان میدهد که منابع انسانی در کدام فعالیتها بهترین رتبه را از طرف خود منابع انسانی و کسبوکار دریافت میکنند و کدام فعالیتها بیشترین ارزش را اضافه میکنند. موضوعاتی مانند عملکرد کارکنان، اقدامات یکپارچه منابع انسانی، تحلیل منابع انسانی و مدیریت اطلاعات منابع انسانی مورد بحث قرار گرفتهاند.
اگرچه خواندن این کتاب پیچیده است، اما برای هر مدیر ارشد منابع انسانی ضروری است.
4. روش ارزیابی متوازن منابع انسانی
نویسندگان: برایان بکر، مارک هوسلید، دیو اولریچ
این کتاب قدیمیترین کتاب در این فهرست است، اما همچنان جز منابع مهم نیز محسوب میشود. در “شاخص ارزیابی منابع انسانی”، بکر و همکارانش توضیح میدهند که چگونه میتوان افراد، استراتژی و عملکرد را به هم مرتبط و کمّیسازی کرد.
مدیریت منابع انسانی (HRM) هرگز به عنوان یک علم دقیق دیده نشده است. هماهنگ کردن فعالیتهای منابع انسانی با استراتژی سازمانی و اندازهگیری تأثیر آن بر نیروی کار، همواره برای منابع انسانی آسان نبوده است. با این حال، زمانی که به خوبی انجام شود، منابع انسانی را قادر میسازد تا تأثیر خود را کمّیسازی کند و اثربخشی کار خود را اندازهگیری کند.
صحبت کردن به زبان کسبوکار به کمّیسازی کار منابع انسانی کمک میکند. این کسبو کار بر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) و دستیابی به بازده سرمایه (ROI) متمرکز است. هنگامی که منابع انسانی بتواند برخی از فعالیتهای خود را از طریق این عناصر کمّیسازی کند، میتواند اعتبار و مقبولیت کسب کند.
۵. مدیریت استراتژیک منابع انسانی
کارن بیون
این کتاب راهنمای کاربردی و منبعی جامع برای صنعت منابع انسانی است که به چهار بخش تقسیم شده است و توضیح میدهد چگونه شناخت خود، کسبوکار، صنعت و حرفهتان، به شما کمک میکند تا ارزش استراتژیک به یک سازمان اضافه کنید.
این کتاب شامل فصلهایی در مورد موضوعات استاندارد منابع انسانی، از جمله مدیریت استعداد، فناوری و برنامهریزی نیروی کار است. متن همچنین فراتر از مسائل فنی رفته و به مسائل شخصی مانند تأثیر مراقبت از خود و سلامت روان بر عملکرد میپردازد. این کتاب ذهنیت منابع انسانی را از مدیریت سرمایه انسانی به هدایت تجربه افراد سازمان بازتعریف میکند.
کارن بیون، نویسنده کتاب، پس از انتشار آن بیان کرد: «… من اشتیاق زیادی به اشتراکگذاری اطلاعات به روشی واقعاً عملی براساس تجربیاتی که در حین ساختن حرفهام به دست آوردهام داشتم. میخواستم چیزی قابل دسترسی ایجاد کنم که افراد بتوانند فوراً آن را به کار گیرند.»
کارن بیون بنیانگذار PXI، یک آژانس مشاوره منابع انسانی مستقر در لندن است. PXI خدمات رفاهی، استراتژی منابع انسانی و پیشگیری از فرسودگی شغلی را ارائه میدهد. بیون جوایز و رتبهبندیهای تأثیرگذار متعددی در حوزه منابع انسانی کسب کرده است.
6. ۱۰۰ روز اول رهبر جدید منابع انسانی
آلن کالینز
ورود به رهبری منابع انسانی برای اولین بار دلهره آور است. با این حال، ایجاد یک پایه محکم برای موفقیت در ۱۰۰ روز اول، امری ضروری است.
این کتاب مراحل و بینشهای آسانی برای دنبال کردن را ارائه میدهد که رهبران جدید را برای یک شروع پربار راهنمایی میکند. این کتاب نشان میدهد که چگونه با اطمینان نقش جدیدی را بر عهده بگیرید، کارها را به سرعت پیش ببرید، احترام کسب کنید و بلافاصله تأثیر بگذارید.
آلن کالینز، معاون سابق منابع انسانی در PepsiCo و سخنران شناخته شده کنفرانس های منابع انسانی در سراسر ایالات متحده و کانادا است. کتاب او ۱۷ قانون اثبات شده را پوشش میدهد که از بهترین شیوههای کشف شده در طول تجربه گسترده او در مربیگری و کار با صدها نفر از تمام سطوح رهبری منابع انسانی گردآوری شده است.
کتابهای پرطرفدار در حوزه منابع انسانی
کتابهای منابع انسانی در این بخش به دلیل نگارش توسط متخصصان این حوزه برای فعالان در زمینه منابع انسانی، مورد استقبال گسترده قرار میگیرند.
۷. توهم استعداد
تاماس چامورو-پرموزیچ
این کتاب، خواندنی و مملو از حقایق علمی دربارۀ مدیریت استعداد است که به موضوعاتی مانند ماهیت استعداد (اینکه همه بااستعداد نیستند)، شیوههای اندازهگیری استعداد، جنبه تاریک استعداد و آینده استعداد میپردازد.
یکی از نکات قابل تأمل کتاب، تفاوت بین عملکرد معمولی و عملکرد فوقالعاده است. برای برخی افراد، شکاف بزرگی بین این دو وجود دارد. برای دیگران، عملکرد فوقالعاده بسیار شبیه به عملکرد معمولی آنهاست.
برای یک کارمند، فریب دادن رئیس با این باور که با تمام توان کار میکند و عملکرد خوبی دارد، آسان است. با این حال، حفظ اوج عملکرد برای همیشه غیرممکن است. افراد تنها میتوانند برای مدتزمان محدودی این کار را انجام دهند و سپس به عملکرد عادی خود بازگردند. به همین دلیل، ارزیابی عملکرد کسی براساس دادههای یک یا دو ماه، بهخصوص زمانی که شخص برای عملکرد خوب انگیزه داشته باشد، تقریباً غیرممکن است.
ترفند اینجاست که افرادی را انتخاب کنید که عملکرد عادی آنها با سطح عملکرد فوقالعاده آنها مشابه باشد.
8. اسرار کار!
لارزل بوک
گوگل همیشه در زمینهٔ اقدامات درست منابع انسانی پیشرو بوده است. لارزل بوک، معاون پیشین بخش عملکرد نیروی انسانی گوگل، در کتاب «قواعد کار!» بهترین شیوههای منابع انسانی در گوگل را شرح میدهد. این کتاب بسیار کاربردی بر اهمیت فرهنگ سازمانی، توانایی گوگل در انتخاب مستمر افراد با عملکرد بالا، اهمیت داده در منابع انسانی، چرا باید پاداش را عادلانه توزیع نکنید (عملکردهای متفاوت باید پاداشهای متفاوتی دریافت کنند) و نحوهٔ برخورد با اشتباهات در منابع انسانی تأکید میکند. این کتابی است که میتوانید در یک روز تمام کنید. لارزل بوک به شما نشان میدهد که کدامیک از بهترین شیوهها را میتوانید فردا برای مدیریت بهتر افراد در سازمان خود تکرار کنید.
۹. افول منابع انسانی
لوسی آدامز
این کتاب آیندهی نقش منابع انسانی را بررسی میکند. اینکه چگونه میتوان کارکنان را به شیوهای کاملاً متفاوت رهبری، مدیریت و حمایت کرد.
به گفته آدامز، منابع انسانیِ بر سه رکن استوار است. اول اینکه، کارکنان را نه کودک، بلکه بزرگسالانی مسئول در نظر میگیرد. دوم، کارکنان به عنوان مصرفکنندگانی با نیازهای فردی دیده میشوند و رویکرد «یک سایز برای همه» کنار گذاشته میشود. سوم اینکه، با کارکنان باید به عنوان انسانهایی ارزشمند و با نیازهای منحصر به فرد رفتار شود.
آدامز با بیان مجموعهای از مثالهای جالب و قابل درک از دوران فعالیت خود به عنوان مدیر منابع انسانی در بیبیسی، نشان میدهد که چگونه میتوان در یک محیط کاری دیجیتالی و متحول، مدیریت بهتری بر افراد داشت.
10. نُه دروغ درباره کار
مارکوس باکینگهام، اشلی گودال
کتاب “نُه دروغ درباره کار” با استفاده از یک رویکرد علمی، نُه باور غلط رایج را رد می کند. برخی از این باورها عبارتند از: “بهترین طرح برنده میشود”، “بهترین افراد همه فن حریف هستند”، “تعادل کار و زندگی مهمترین چیز است” و “رهبری یک چیز است”.
به گفته نویسندگان، برتری در یک شغل، که افسانه دیگری است، تابعی از درست انجام دادن مراحل و کسب اطلاعات صحیح نیست. شما می توانید تمام این کارها را به درستی انجام دهید و همچنان معمولی باشید. تنها چیزی که قابل تعریف است نتیجه نهایی است.
برای مثال، شما نمی توانید تعریف کنید که کمدین ها به طور کلی چگونه هستند و سپس آن را از طریق یک نظرسنجی بازخورد 360 درجه اندازه گیری کنید. ادی مورفی، کریس راک و جری ساینفلد همگی متفاوت هستند. تنها شباهت آنها نتیجه است: مردم می خندند. نویسندگان نتیجه می گیرند که ما از طریق آزمایش های خود و توجه فردی یاد می گیریم، نه از طریق بازخورد کلی و انتقادی.
۱۱. طلوع منابع انسانی
استیو براون
در این کتاب، استیو براون، نویسنده پرفروش، متخصصان منابع انسانی را ترغیب میکند تا فراتر از ذهنیت «عملکرد پشتیبانی» حرکت کنند و وارد «رهبری هدفمند» شوند.
منابع انسانی فرصتی برای ارتباط و تعامل با تمام کارمندان فراهم میکند. این نقش منحصر به فرد، متخصصان منابع انسانی را در موقعیت ایدهآلی قرار میدهد تا رهبری کنند و تغییرات معناداری برای شرکتهای خود ایجاد کنند.
این کتاب فرمول براون را توضیح میدهد: افراد + فرآیندها = نتایج. این فرمول جایگزینی برای مدل کار کردن معکوس از نتایج به فرآیندها با افراد به عنوان یک نتیجه جانبی است. در عوض، زمانی که تمرکز بر توسعه، تشویق و تجهیز کارکنان قرار گیرد، نتیجه نیروی کار دلبسته و متعهد خواهد بود.
براون معتقد است که رهبری قدرتمند نه از عناوین شغلی، بلکه از «آنچه افراد هستند» ناشی میشود. داستانگویی و بینشهای جدید این کتاب، ویژگیهایی را که میتوانید در تجربه کاری خود بیابید را روشن میسازد و به شما کمک میکنند تا از همین حالا رهبری را از جایی که هستید شروع کنید.
استیو براون برای الهام بخشدن به افراد تلاش میکند تا اشتیاقی به کار در حوزه منابع انسانی داشته باشند. براون علاوه بر اینکه مدیر منابع انسانی است و کتاب مینویسد، یک وبلاگ منابع انسانی را مدیریت میکند که مخاطبان بینالمللی دارد.
۱۲. تعلق در کار
رودز پری
احساس تعلق، افراد را توانمند می کند و تأثیر مثبتی بر محیط کار می گذارد. این کتاب نیاز اساسی انسان به تعلق و اهمیت احساس تعلق همه افراد در محل کار را بیان می کند.
پری توضیح می دهد که چرا احساس تعلق برای آینده کار ضروری است و چگونه می توانید این جو را برای کارمندان خود ایجاد کنید. این کتاب تاکتیک هایی را ارائه می دهد که هرکسی در هر نقشی می تواند برای ایجاد تغییرات لازم برای ایجاد یک سازمان عادلانه که منعکس کننده جوامع و مشتریان خود باشد، انجام دهد.
کتاب “تعلق در کار” با داستان های شخصی و استراتژی های عملی، رویکردی هدفمند دارد. توصیه های عملی آن شما را در چالش ایجاد فرهنگی راهنمایی می کند که در آن همه کارمندان بتوانند رشد کنند.
۱۳. سازمان بی پروا
امی سی. ادموندسون
انسانها به دنبال امنیت هستند، بنابراین احساس امنیت در محیط کار، بهترین ویژگیهای افراد را به نمایش میگذارد. مفهوم امنیت روانی در این کتاب به عنوان «اقلیمی تعریف میشود که در آن افراد احساس راحتی میکنند تا خودشان را ابراز کنند و همان کسی باشند که هستند.»
امی ادموندسون با تکیه بر ۲۰ سال تحقیق، با استفاده از مطالعات موردی واقعی بخشهای دولتی و خصوصی، به ارتباط بین امنیت روانی و عملکرد قوی میپردازد. او همچنین گامهای عملی را که رهبران باید برای ایجاد امنیت روانی که بتواند یک سازمان بی پروا را ایجاد و پرورش دهد، ارائه میکند.
این کتاب برای کسانی است که میخواهند فضایی کاری را ایجاد کنند که در آن کارکنان احساس آزادی برای ایدهپردازی و ابراز خود داشته باشند. زمانی که افراد احساس راحتی میکنند برای به اشتراک گذاشتن ایدههای خود، احساس تعهد بیشتری نسبت به سازمان میکنند. آنها انگیزه پیدا میکنند تا با هم همکاری کنند و مشکلاتی را که از تغییرات مداوم دنیای تجارت امروز ناشی میشود، حل کنند.
امی سی. ادموندسون استاد رهبری و مدیریت نووارتیس در دانشکده بازرگانی هاروارد است. او قبل از فعالیت در حوزه دانشگاهی، برنامههای تغییر را برای شرکتهای بزرگ را طراحی کرده است.
۱۴. راه جنگجوی منابع انسانی
مونیکا فرد و کری اولریچ
هدف نویسندگان در این کتاب، برانگیختن یک انقلاب در حرفهٔ منابع انسانی برای نشان دادن قدرت واقعی آن در درون یک سازمان است.
هنگامی که متخصصان منابع انسانی نقش خود را به درستی درک کنند، میتوانند به جنگجویان منابع انسانی تبدیل شوند که ارزش افزوده ایجاد کرده و برای موفقیت کسبوکار تلاش میکنند. یک جنگجوی منابع انسانیمشکلات را حل میکند، کارها را تسهیل میکند و راههایی برای ایجاد تأثیر مثبت بر شرکت پیدا میکند.
در این کتاب، مونیکا فِرِد و کِری اُلریچ با رویکردی هوشمندانه و صریح، خوانندگان را در مدل CHARGE™ خود راهنمایی میکنند. این چارچوب، ویژگیهای ضروری برای جنگجویان منابع انسانی را توضیح میدهد که شامل شجاعت، فروتنی، دقت، انعطافپذیری، هدفگرایی و نمونهبودن است.
نویسندگان با استفاده از مطالعات موردی واقعی و تجربیات خود در به کارگیری CHARGE™، به خوانندگان آموزش میدهند:
- چه تأثیر بالقوهای میتوانند روی شرکت خود داشته باشند.
- چگونه تلاشهای خود را با اهداف کسبوکار هماهنگ کنند.
- چگونه از ابزارهای ارزیابی برای کشف زمینههای رشد شخصی و حرفهای استفاده کنند.
۱۵. بازگرداندن انسان به منابع انسانی
سو پاتل
کار به عنوان متخصص منابع انسانی، مستلزم برقراری تعادل بین برآوردن نیازهای کارکنان، ایجاد ارزش برای کسب و کار و همچنین مدیریت تمام قوانین و فرآیندهای بخش منابع انسانی است.
این کتاب، راهکارهای عملی برای حفظ این تعادل، همزمان با ایجاد تأثیر مثبت بر کسب و کار و کارکنان آن ارائه میدهد. کتاب پنج حوزه اصلی: شراکت، فرآیند، بهرهوری، عملکرد و پیشرفت را پوشش میدهد که متخصصان منابع انسانی برای اثربخشی بیشتر باید در آنها مهارت کافی داشته باشند.
پاتل دیدگاههایی در مورد چگونگی تبدیل شدن به همکار باارزش و محترمی ارائه میدهد که میتواند به ایجاد محیط کاری مطلوب کمک کند. این ابزار توسعه شخصی به شما نشان میدهد که چگونه به صورت پیشگیرانه با تغییرات روبرو شوید و نتایجی را ارائه دهید که ارزش شما را نشان دهد.
سو پاتل، ۲۷ سال سابقه کار در بخش منابع انسانی با یک خرده فروش در بریتانیا دارد و اکنون یک شرکت آموزش و مشاوره منابع انسانی را اداره میکند.
کتابهای منابع انسانی برای مبتدیان
اگر به تازگی وارد حوزه منابع انسانی شدهاید، کتابهای زیر اطلاعات و استراتژیهای لازم برای عملکرد خوب در این حوزه را در اختیار شما قرار میدهند. گرچه این کتابها جزو بهترین منابع برای مبتدیان هستند، متخصصان باسابقه منابع انسانی نیز آنها را مفید میدانند.
۱۶. کتاب بزرگ منابع انسانی
باربارا میچل و کرنیلیا گمل
«کتاب جامع منابع انسانی» راهنمای بهروز و جامعی در مورد مسائل، فرآیندها و بهترین شیوههای منابع انسانی است که توسط دو متخصص باتجربه و معتبر منابع انسانی نوشته شده است.
مسئولیت منابع انسانی در مدیریت افراد همیشه چالشبرانگیز بوده است. با این حال، در سالهای اخیر، تغییرات چشمگیر در دنیای کار این موضوع را حتی پیچیدهتر کرده است. این کتاب این تغییرات را بررسی میکند و روندهای جاری و نوظهور را کاوش میکند.
این کتاب هر دو جنبه استراتژیک و عملکردی مدیریت استعداد را پوشش میدهد، از جمله اطلاعاتی در مورد موضوعاتی مانند:
- تنوع، برابری و شمول(DEI)
- مدیریت کارکنان دورکار
- تأثیر فناوریهای در حال تغییر
- پیشگیری و برخورد با آزار و اذیت در محل کار
- برابری حقوق و مزایا برای تامین نیازهای مختلف نیروی کار
- استراتژیهای آموزش، از جمله بازیسازی
۱۷. راهنمای ضروری منابع انسانی
شانون آرمسترانگ و باربارا میچل
این کتاب پرفروش، ایدهها و منابعی را برای تمام عملکردهای حیاتی منابع انسانی ارائه میدهد که شامل نکات، چکلیستها، ابزارها و نمونه فرمهای بهروز برای کمک به شما در مواجهه با چالشهای مسئولیتهای منابع انسانی است.
هر فصل یک عنصر اصلی از منابع انسانی را پوشش می دهد و در انتها بخش “پیام اصلی برای مدیران” را دارد. این خلاصهها دسترسی سریع به نقاط اصلی را که میخواهید هنگام بروز موقعیتهای مرتبط با موضوع به آنها مراجعه کنید، ارائه میدهند.
راهنمای ضروری منابع انسانی راه حل هایی برای بسیاری از مسائل منابع انسانی ارائه می دهد، از جمله:
- جذب استعداد با روش های مدرن
- سادهسازی ورود به کار
- آموزش نیروی کار متنوع
- شناسایی مشکلات حقوقی برای رعایت مقررات و اجتناب از دعاوی
- ارائه بسته رقابتی حقوق و مزایا
نویسندگان دههها تجربه در زمینه منابع انسانی دارند. شانون آرمسترانگ پس از کار در زمینه جذب و آموزش، در سال ۱۹۹۸ یک کسبوکار مشاوره مدیریت عملکرد راهاندازی کرد. باربارا میچل در بخش منابع انسانی Marriott International کار کرده است و اکنون نویسنده، سخنران و شریک مدیریت The Mitchell Group است.
۱۸. راهنمای کاربردی مدیریت منابع انسانی آرمسترانگ
مایکل آرمسترانگ، استفان تیلور
این کتاب یک منبع کلاسیک برای دانشجویان و متخصصان منابع انسانی است که به درک و اجرای موثر فرآیندهای منابع انسانی کمک می کند. این کتاب توضیحاتی جامع درباره تمام حوزه های کلیدی منابع انسانی از جمله روابط کارکنان، مدیریت عملکرد و رفتار سازمانی ارائه می دهد.
نویسندگان اطلاعات عملی و مرتبط را به اشتراک گذاشته و یادگیری موثر را تسهیل می کنند. خوانندگان می توانند برای خودآموزی به مطالب پشتیبانی آنلاین دسترسی داشته باشند. دو بخش از کتاب نیز حاوی جعبه ابزاری با مهارت ها و دانش کاربردی است.
این نسخه به روز شده کتاب شامل اطلاعات گسترده ای در مورد تحولات اخیر مدیریت منابع انسانی است. این کتاب اطلاعات جدید قوانین کار را در بر می گیرد و دغدغه های بین المللی درون مدیریت منابع انسانی را بررسی می کند.
نویسنده، مایکل آرمسترانگ، مشاور مستقل مدیریت و شریک مدیر عامل E-reward در بریتانیا است. او چندین کتاب در زمینه منابع انسانی نوشته است که به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده اند.
کتابهای تجزیه و تحلیل منابع انسانی
تصمیمگیری مبتنی بر داده در دنیای منابع انسانی امری حیاتی شده است. سه کتاب تحلیل منابع انسانی در این بخش برای کمک به متخصصان منابع انسانی حهت اتخاذ تصمیمات مبتنی بر اطلاعات واقعی با استفاده از داده متمرکز هستند.
۱۹. تجزیه و تحلیل پیشبینانه منابع انسانی
کریستن و مارتین ادواردز
این کتاب اغلب به عنوان مطالب درسی برای کلاسهای تحلیل منابع انسانی استفاده میشود و بهطور مفصل به معیارها و تحلیلها میپردازد. با استفاده از تعدادی مدلمطالعه مختلف، این کتاب هم به معیارها و هم به تحلیلهای مرتبط با تنوع، نگرش کارکنان، ترک خدمت کارکنان (از جمله تحلیل پیشبینی ترک خدمت)، عملکرد کارکنان، تحلیل استخدام و موارد دیگر میپردازد.
متن چارچوب قابل فهمی را برای کمک به متخصصان منابع انسانی برای درک و اعمال تحلیل افراد و تکنیکهای آماری ارائه میدهد. این کتاب با ارائه مثالها، نحوه اندازهگیری پیشرفت و استفاده از دادههای منابع انسانی برای تصمیمات و استراتژیهای مبتنی بر شواهد منابع انسانی را نشان میدهد.
۲۰. سرمایهگذاری در نیروی انسانی
وین کاسیو و جان بودرو
این کتاب با رویکردی بسیار ساختارمند و دادهمحور به حل مشکلات رایج در حوزه منابع انسانی میپردازند که اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و به اندازهگیری استراتژیک منابع انسانی در موضوعات خاص پرداخته است.
دو فصل اول حاوی مفهوم “دیوار بودرو” هستند که موانعی را نشان میدهد که شرکتها برای گذر از گزارشدهی عملیاتی به تحلیل دادهها باید از آن عبور کنند.
این کتاب اگرچه نسبتاً فنی است، اما برای افراد غیرمتخصص نیز قابل درک است. پس از توضیح اصول اندازهگیری صحیح در منابع انسانی، به بررسی تعدادی مطالعه موردی ادامه میدهد. این موارد مربوط به غیبت، تردد نیروی کار، رفاه کارکنان، مشارکت و موارد دیگر است. برای هر یک از این موضوعات، رویکردی ساختارمند برای بررسی دقیق آنها اتخاذ شده و به خواننده ابزارهایی برای ارزیابی هزینه و اندازهگیری تأثیر اقدامات مداخلهای ارائه میشود.
۲۱. راهنمای عملی تجزیه و تحلیل منابع انسانی
ریچل جانسون موری و همکاران
دسترسی به دادهها، تصمیمگیریهای منابع انسانی را برای همیشه تغییر داده است. استفاده از تحلیل برای حل مشکلات برای حفظ رقابت ضروری است. بنابراین، بخش منابع انسانی باید کاربردها و قابلیتهای آن را درک کند. این کتاب نحوه استفاده از دادهها برای یافتن راهحلهای چالشهای منابع انسانی را توصیف میکند.
این کتاب با استفاده از مثالهای معمولی از موانعی که کسبوکارها با آنها مواجه هستند، توضیح میدهد که چگونه میتوان زمینههایی را که تحلیل در آنها مفید است شناسایی کرد و چگونه انواع مختلفی از معیارها و تحلیلها را درک، اجرا و به حداکثر رساند.
این کتاب چهار سطح از پیچیدگی تحلیل داده را که سازمانها برای حل مشکلات استفاده میکنند، ترسیم میکند. پس از شناسایی اینکه بخش شما در کدام سطح قرار دارد، میتوانید دستورالعملهای پیشرفت به مرحله بعدی را دنبال کنید.
این راهنما توسط تیمی از متخصصان تحلیل منابع انسانی بدون استفاده از اصطلاحات ریاضی گیجکننده نوشته شده است. قالب آن به راحتی قابل پیگیری است و به شما این امکان را میدهد که نحوه استفاده از تحلیل داده به عنوان یک ابزار حل مسئلهی مؤثر را جذب کنید.
مزایای کتابها
به چالش کشیدن خود با یادگیری مستمر، کلیدی برای رشد حرفه ای است. خواندن کتاب های حوزه منابع انسانی، راهی عالی برای انجام این کار است. با بهره گیری از اطلاعات عمیق و دیدگاه های تازه متخصصان، بینشی به دست می آورید که به شما کمک می کند در نقش منابع انسانی خود پیشرفت کنید.
افزودن به دانش خود، ایجاد ایده های جدید و همگام شدن با حوزه دائماً در حال تحول منابع انسانی، شما را در موقعیت بهتر برای پیشرفت شغلی قرار می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.