جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

7 مرحله برای ایجاد استراتژی برندسازی کارفرمای شما

ایجاد برند کارفرمایی

برنامه ریزی، توسعه و اجرای استراتژی برند کارفرمایی می تواند یک پروژه پیچیده باشد. این راهنمای گام به گام، جهت گیری لازم برای چگونگی نزدیک شدن به آن و همچنین تکنیک های آزموده شده و تأیید شده ای را که می توانید استفاده کنید، ارائه می دهد.

داشتن یک برند کارفرمایی قوی می تواند سازمان شما را از رقبا متمایز کند، به جذب استعدادهای برتر کمک کند، هزینه های استخدام را کاهش دهد و به طور کلی نرخ حفظ کارکنان را بهبود بخشد.

گزارش ها و مطالعات موردی نشان می دهند که یک برند کارفرمایی قوی، دارایی عظیم برای هر شرکتی است و می تواند نتایج واقعی ایجاد کند. اما دقیقاً چه چیزی برای ساختن یک برند کارفرمایی “خوب” لازم است؟

 در این مقاله گام‌ها را گردآوری کرده ایم که به شما در ایجاد یک برنامه عملی و شروع کار با برند کارفرمایی کمک می کند.

از کجا باید شروع کرد؟

برای توسعه برند کارفرمایی قوی، مرتبط و صادق، باید ابتدا از شهرت فعلی خود در بازار آگاه تر شوید.

یک نظرسنجی داخلی برگزار کنید، چند نماینده از هر تیم را انتخاب کنید و آنها را برای مصاحبه های غیررسمی دعوت کنید و همچنین به مصاحبه های خروج از شرکت توجه کنید تا بازخورد ارزشمندی جمع آوری کنید. اگر به هر منبع خارجی مانند رتبه بندی Glassdoor دسترسی دارید، آنها را در “بررسی” خود لحاظ کنید.

همه این اقدامات به شما امکان می دهند اطلاعاتی را که برای ساختن برند کارفرمایی نیاز دارید، جمع آوری کنید.

راهنمای گام به گام برای استراتژی برند کارفرمایی

این گام‌ها را دنبال کنید تا یک استراتژی موثر ایجاد کنید و یک برند کارفرمایی قوی بسازید.

  1. اهداف قابل اندازه گیری برای برند کارفرمایی خود تعیین کنید

مهم است که دقیقاً مشخص کنید که با استراتژی برند کارفرمایی خود به چه چیزی می خواهید برسید. اهداف قابل سنجش متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در مسیر بمانید، اقدامات خود را اندازه گیری کنید و بازگشت سرمایه (ROI) را نشان دهید. اینها عبارتند از:

  • افزایش متقاضیان شغل
  • بهبود کیفیت متقاضیان 
  • تقویت دلبستگی متقاضیان با برند شما
  • افزایش آگاهی از سازمان شما به عنوان کارفرما
  • بهبود شهرت شما به عنوان کارفرما

2. ساخت پرسونا (شخصیت) متقاضیان

پرسونا متقاضیان به نمایه ای از فرد ایده‌آل شما برای استخدام است. می‌توانید با تعریف ویژگی‌ها و خصوصیاتی که فکر می‌کنید فرد استخدام‌شده‌ی عالی باید داشته باشد، آن را خلق کنید.

با توصیف متقاضیان ایده‌آل خود از نظر تجربه فعلی، عناوین، حقوق، موقعیت مکانی یا مهارت‌ها شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که اهداف زندگی و جاه‌طلبی‌های شغلی آن‌ها را درک می‌کنید. همچنین عناصری مانند چه چیزی آن‌ها را انگیزه می‌دهد و چه چیزی آن‌ها را ناامید می‌کند را در نظر بگیرید.

آیا ویژگی‌های مشترکی وجود دارد؟ آن‌ها معمولاً چگونه به دنبال کار می‌گردند؟

ساخت پرسوناها تلاش‌های برندسازی کارفرمای شما را هدایت می‌کند، به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه‌ی تنظیم پیام خود تصمیم بگیرید، انتخاب کنید که روی کدام جنبه‌های برند خود تمرکز کنید و چگونه و کجا با چشم‌اندازهای خود ارتباط برقرار کنید.

3. ارزش پیشنهادی کارفرما (EVP) خود را بنویسید

دریافتن اینکه کارمندان فعلی و سابق شما چه ارزشی برای کار در شرکت شما قائل هستند، به شما کمک می‌کند تا برند کلی کارفرما را ایجاد کنید.

اولین قدم در ایجاد آن، این است که تمام یافته‌های خود را در رابطه با جنبه‌هایی که کارمندان شما بیشتر قدردانی می‌کنند، یادداشت کنید. این سند مکتوب به عنوان “ارزش پیشنهادی کارفرما (EVP)” شما شناخته می‌شود و به سادگی یک پیام بازاریابی است که به طور واضح بیان می‌کند چرا یک کارمند باید بخواهد برای کسب‌وکار شما (در مقابل رقبای شما) کار کند. این ممکن است شامل عناصری مانند: حقوق، مزایا، پاداش، امتیازات، پیشرفت شغلی، محیط کار و فرهنگ باشد.

شروع به توصیف هر چه بیشتر کنید، سپس نسخه‌های کوتاه‌تری از همان سند را ایجاد کنید. برای یافتن زبان و لحن مناسب برای بیان ارزش‌های خود، همکاری با یک کپی‌رایتر حرفه‌ای را در نظر بگیرید.

4. از برندسازی بصری استفاده کنید

همانطور که می‌گویند: یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد.

عکس‌ها و ویدیوهای واقعی از کارمندان و دفتر خود را در سند برندسازی کارفرما خود ادغام کنید.

نکته: کارمندان خود را تشویق کنید که به طور منظم از زندگی خود در شرکت شما عکس بگیرند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. برای به اشتراک گذاشتن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، هشتگی ایجاد کنید و در نظر بگیرید که بهترین عکس‌های به اشتراک گذاشته شده را پاداش دهید.

با ساختن یک ویدیوی برند کارفرما، به افراد نشان دهید که کار در شرکت شما چگونه است. آیا در دفتر خود اتاق ایده‌پردازی دارید؟ حتماً آن را در ویدیو خود نشان دهید! و…

5. انتخاب کانال‌های ارتباطی

به طور متوسط، 10 نقطه تماس بین یک کارفرما و یک متقاضی وجود دارد قبل از اینکه او تصمیم به ارسال درخواست خود بگیرد. اکثر یا همه اینها باید برای انعکاس برند کارفرمای شما تنظیم شوند. در زیر لیستی از برخی از کانال‌هایی که متقاضییان  برای تحقیق درباره کارفرمایان بالقوه استفاده می‌کنند آمده است:

  • وب سایت یا صفحه درباره مشاغل

  • شبکه‌های اجتماعی (LinkedIn، Facebook، Twitter، Instagram، YouTube)

  • سایت‌های نقد و بررسی مانند Glassdoor

  • خانواده، دوستان یا شبکه‌های عمومی متقاضییان

  • کارمندان فعلی (و حضور آنلاین فعلی آنها)

  • رویدادها

  • ارتباطات ایمیلی

  • آگهی‌های شغلی

  • فرآیند درخواست

  • مصاحبه ها

  • نقاط تماس به سادگی نقاط تعاملی هستند که یک متقاضی با برند کارفرمای شما دارد.

6. ایجاد محتوای بیشتر

نوشته‌های وبلاگ سایر اشکال محتوای بصری را می‌توان با استفاده مجدد از محتوای موجود برای افزایش بیشتر دامنه پیام شما ایجاد کرد.

عکس‌های رویدادهای اجتماعی خود را به ویدیو تبدیل کنید، سپس اینها را می‌توان به صورت داخلی یا حتی در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت. اجازه دهید خودتان را در هنگام نمایش برند کارفرمایتان خلاق‌تر ببینید.

7. پیگیری و سنجش

از نظر تلاش‌های برندسازی کارفرمای خود، انتخاب معیارهایی برای نظارت و سنجش موفقیت آن را در نظر بگیرید.

یک رویکرد مبتنی بر داده در مدیریت منابع انسانی به دلایل خوبی محبوبیت پیدا کرده است. توانایی در پیگیری تأثیر هر تغییری که ایجاد می‌کنید به این معنی است که تصمیمات آگاهانه‌تری می‌گیرید و به شما کمک می‌کند تا بازده سرمایه (ROI) کاری را که شما و تیمتان در این پروژه انجام می‌دهید، نشان دهید.

حرف آخر

وقتی صحبت از ساختن برند کارفرما می‌شود، یک نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید و آن ثبات است!

دریافت یک پیام صادقانه و ثابت در مورد یک کارفرمای بالقوه برای اکثر متقاضیان از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که شما و کارمندانتان درک عمیقی از نقاط قوت و ارزش‌های شرکتتان دارید.

هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود، همیشه به اعتقادات اصلی خود پایبند باشید و به زودی شروع به دیدن مزایای استراتژی برند کارفرمای خود خواهید کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • داستان‌گویی: به اشتراک گذاشتن داستان و تاریخچه شرکت با کارمندان و متقاضیان کار برای ایجاد حس همبستگی و علاقه به ماموریت و ارزش‌های شرکت ضروری است.
  • اصالت و باورپذیری: متقاضیان به دنبال شنیدن داستان‌های واقعی از کارمندان هستند، نه تبلیغات رسمی. نشان دهید چه چیزی باعث می‌شود افراد در شرکت بمانند و چه چیزی شما را خاص می‌کند.
  • متمایز بودن: ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت خود را شناسایی کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید. نشان دهید چرا کار کردن در شرکت شما عالی است و چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند.
  • درک انتظارات نسل‌های مختلف: پنج نسل در کنار هم کار می‌کنند: سنتی، بیبی‌بومرها، نسل X، هزاره‌ها و نسل Z. باید انتظارات هر نسل را درک کنید و برندی بسازید که با ویژگی‌های هر گروه صحبت کند.
  • توجه به همه استعدادها: دیگر تفکیکی بین کارمندان دائمی و موقت قائل نشوید. همه استعدادها مهم هستند و باید برند کارفرما برای همه جذاب باشد.

منبع:

مدیریت موثر افراد یکی از پایه‎‌های حیاتی موفقیت هر کسب‌وکاری است.
با یادگیری از تجربیات متخصصان منابع انسانی، در راهی مطمئن برای رشد کسب‌وکارتان قدم بگذارید.

عضویت طلایی
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تجزیه و تحلیل شغل
تجزیه و تحلیل شغل چیست و چرا حیاتی‌ست؟ (راهنمای متفاوت برای تازه‌کارهای منابع انسانی)
مراحل استخدام اثربخش
نکات مهم در نحوه نوشتن آگهی استخدام
مزایا و معایب مصاحبه
کارمندیابی
بهترین روش‌های اثربخش کارمندیابی
اهمیت برند کارفرما در استخدام

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت