خلاصه کتاب منابع انسانی هدفمند
منابع انسانی هدفمند
HR on Purpose
رشد آگاهانه اشتیاق افراد
استیو براون
کسانی که با مقاله پربازدید “فَست کمپانی” با موضوع”چرا از منابع انسانی متنفرم” آشنایی دارند، نشانههای جذاب آن را در این کتاب خواهند یافت. نویسنده استیو براون شیفتهٔ منابع انسانی است و میخواهد آن را به همهٔ دنیا اعلام کند. او بر این باور است که اکثر مدیران منابع انسانی در پشت جنبههای اداری کار، خودشان را مخفی میکنند تا از افراد و همه بینظمیهای آنها فرار کنند. او طی فعالیت چند دههای خود در این زمینه، ارزش واقعی این حرفه را این گونه توصیف میکند: درک افراد، اهمیتدادن به آنها و ایجاد فرهنگ کاری مثبت. او با صدایی رسا بیان میدارد که: اگر دلسوز افرادت نیستی، در پی حرفهٔ دیگری باش.
استیو براون با بیش از 30 سال سابقهی منابع انسانی، در هیئت مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی خدمت می کند. او به عنوان مدیر اجرایی منابع انسانی یک رستوران زنجیره ای در اوهایو مشغول به فعالیت است
خلاصه
کار منابع انسانی دشوار است، اما رویکرد تمرکز بر افراد میتواند تجربه شما را متحول سازد
حرفه منابع انسانی چندان شهرت نیافته و کار فوقالعاده دشواری است؛ مستلزم طیف وسیعی از دانش است و از شما میخواهد که فهرستی بیپایان از گلهمندیها و ناامیدیهای کارمندان را بررسی کنید. عوامل بیشماری (که بیشتر آنها خارج از کنترل شماست) روزانه بر رفتار، نگرش و دلبستگی کارمندان تأثیر میگذارد. شما هر چقدر که دلتان میخواهید میتوانید رویهها و دستورالعملها را بنویسید، اما بسیاری از کارمندان هرگز با آنها منطبق نخواهند شد. این بدان معناست که اکثر کارهای مؤثر منابع انسانی شامل روانشناسی غیرحرفهای است.
شما هم بهعنوان یک انسان ممکن است گاهی اوقات گلهمند و سختگیر شوید. با هر شخص و نارضایتیهایش با احترام برخورد کنید، حتی با افرادی که آنها را دوست ندارید. تمرکزتان را روی افرادی قرار دهید که ریشه شکایات و مشکلات هستند. بااینحال، به سمت افراد مثبتگرایش پیدا کنید و از گلهمندان دور شوید. فهرستی از نکات مثبت و منفی کارتان تهیه کنید. نکات منفی را مانند موانعی آنها را بردارید تا روی نکات مثبت تمرکز کنید. هم در نگرش و هم در نحوه برخورد و تعامل با دیگران مثبت بمانید.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.