9 نکته برای جذابیت آگهی استخدامیتان
چرا آگهی استخدامیتان مهم است؟
آگهی، اغلب اولین نقطه تماس برای معرفی شرکت و جذب کارمندان آینده است. در اینجا چند نکته برای موثرتر کردن آن ارائه میگردد:
-
خوانایی آسان:
آگهی شما باید اطلاعات مورد علاقهی متقاضیان را داشته باشد، اما آن را ساده و واضح نگه دارید. هیچ کس یک آگهی طولانی و پیچیده را نمیخواند، حتی اگر احساس نیاز به ارائه تمام اطلاعات لازم به متقاضیان را دارید، از وبسایت کاری شرکت برای اطلاعات بیشتر استفاده کنید و آگهی استخدام را به عنوان “یک عامل انگیزاننده” در نظر بگیرید.
-
از کلیشهها دوری کنید:
در توضیحات دقیق باشید. هر عبارتی که انتخاب میکنید، معانی و مفاهیم عمیقتری را به همراه دارد. از عباراتی که معنایی ندارند یا بسیار کلی هستند استفاده نکنید:
- مهارتهای بینفردی عالی
- مهارتهای سازماندهی عالی
- حقوق رقابتی
- توانایی تفکر خارج از چارچوب
-
درباره فرهنگ شرکت خود صحبت کنید:
به سادگی، خودتان را معرفی کنید و اینکه چه چیزی برای شما مهم است، از ارزش پیشنهادی خود استفاده کنید.
-
سبک کاری شرکت خود را توصیف کنید، مزایا را در نظر بگیرید:
مطمئن هستید که تمام مزایای خود را ارائه کردهاید؟
میوه، ناهار، بیمه، کمک هزینه یادگیری و غیره مزایای بسیار خوبی هستند، اما موارد بیشتری وجود دارد که میتوان به عنوان مزایا در نظر گرفت، مثلاً طبق نظرسنجی انجام شده، افراد واقعاً قدردان عدم اتلاف وقت در جلسات غیرضروری هستند.
جزئیات منحصر به فرد خود را پیدا کنید که برای کارمندان جذاب باشد.
-
صادق باشید:
کپی نکنید، بلکه بنویسید. آگهی خود را شخصیسازی کنید، محیط واقعی شرکت را ارائه دهید، حتی اگر کامل نیست، شخصی باشید و مستقیماً با افرادی که به دنبال آنها هستید صحبت کنید.
-
از شرح شغل ناممکن اجتناب کنید:
بله، میدانیم که همه به دنبال استخدام ایدهآل هستند، اما کلید موفقیت میتواند تمرکز بر پتانسیل و نه فقط تجربه باشد.
اگر الزامات شما بیش از حد دقیق و لیستی خیلی طولانی باشد، میتواند متقاضیان را بترساند، نه به خاطر اینکه واجد شرایط نیستند، بلکه صرفاً به این دلیل که افراد تمایل دارند تواناییهای خود را دستکم بگیرند.
-
اگر خلاق هستید، نشان دهید:
از انجام کارهای کاملاً متفاوت نترسید. اگر ایدههایی برای یک آگهی استخدام عالی دارید، به دنبال آن بروید. با انجام این کار، نه تنها میتوانید گروه خاصی از افراد را هدف قرار دهید، بلکه متقاضیان با نگرش یا طرز فکر مشابه نیز پیدا کنید.
8. آگهی استخدام خود را اولویت بندی کنید:
اطلاعات مهم را بالا بگذارید (عنوان، موقعیت، حقوق، شروع کار).تنها مهارت های ضروری را ذکر کنید، زیاد بودن مهارت ها ممکن است باعث انصراف افراد شود.
9. اهمیت لحن آگهی:
لحن باید با مخاطب هدف (جوانی، مدیر و…) هماهنگ باشد. کلمات کلیدی مرتبط تاثیرگذارند. اگر مشابه این موقعیت قبلا وجود داشته، از کارمندان برای بررسی متن کمک بگیرید. برای نقش جدید، تحقیق کنید و از آگهیهای استخدامی شرکتهای همسو و شبکههای اجتماعی الهام بگیرید.
حرف آخر
درج آگهی استخدام مثل یک اقدام بازاریابی یا تبلیغاتی است. باید مخاطب خودرا بشناسید، بدانید چه میخواهد/دنبال چه میگردد (لحن و محتوای آگهی را بهینهسازی کنید)، و اطلاعاتی مختصر، واضح و شفاف ارائه دهید.
از طریق صحبت با مشتریانمان میدانیم که استخدام هر روز سختتر میشود و یافتن متقاضیان مناسب پیچیده شده است.
اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید آگهی شما دقیق است: این کار باعث جذب افراد واجد شرایطتر و صرفهجویی در وقت شما میشود. قدم بعدی؟ فیلتر کردن و دستهبندی رزومهها و درخواستهای شغلی است.
استخدام، پر کردن یک جای خالی نیست، بلکه ایجاد یک مشارکت بلندمدت است. هرگز فراموش نکنید که در نهایت، یک انسان با انسان دیگری صحبت میکند، کسی که ممکن است به زودی همکار شما شود.
مدیریت موثر افراد یکی از پایههای حیاتی موفقیت هر کسبوکاری است.
با یادگیری از تجربیات متخصصان منابع انسانی، در راهی مطمئن برای رشد کسبوکارتان قدم بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.