جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب: التیام زخم‌ها

کتاب اتیام زخم ها

التیام زخم‌ها

Healing the Wounds

دیوید نویر

آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید
درباره نویسنده
آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید

برخلاف اکثر کتاب‌های منابع انسانی که به شکلی قابل پیش‌بینی‌ای بی‌احساس و فاقد از هرگونه توجه عاطفی به کارمندان هستند. مطالعات ارزشمند دیوید نوئر، مشاور رهبری، رویکردی کاملاً متفاوت در پیش گرفته است. نویسنده با لحنی قاطع هشدار می‌دهد که موج جهانی تعدیل‌نیرو، بیماری روانی “بازماندگان اخراج” را به وجود آورده است. کارکنان برای رهایی از این بیماری ناگزیر به ایجاد یک رابطه جدید با کارفرمایان خود هستند.

باوجوداینکه عامل اصلی رکود اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ شرکت‌های بزرگ و مدیران ارشد بوده‌اند، بار اصلی این بحران بر دوش کارمندان کم رتبه قرار گرفته است. نوئر با نگاهی به آینده، از برقراری رابطه‌ای جدید میان کارفرما و کارمند حمایت می‌کند. رابطه‌ای که کارمندان را توانمند سازد و وابستگی ناسالم آن‌ها به کارفرما را از بین ببرد. این ایده ناخوشایند، پیامد ناگوار اقتصاد جهانی مبتنی بر تقاضا است. این اثر را به کارمندان آگاه و آینده‌نگر، کارمندان اخراجی، مدیران و متخصصان منابع انسانی توصیه می‌شود.

درباره نویسنده

دیوید ام نویر، عضو ارشد افتخاری مرکز رهبری خلاق و استاد بازنشسته دانشگاه الون است. او در زمینه تعدیل‌نیرو، مربیگری و توسعه رهبری خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. کتاب “شکستن قفس” از جمله تألیفات او می‌باشد.

خلاصه

قراردادهای روانی

 کاهش نیرو، یک معضل فراگیر جهانی است. تعدیل‌نیرو، قرارداد روانی بین کارگران و کارفرمایان را برهم زده و موجب دلسردی، افسردگی و خشم همگان می‌شود. افرادی که پس از اخراج همکاران خود در شغلشان باقی می‌مانند، اغلب دچار «بیماری بازماندگان اخراج» می‌شوند که احساس نقض اعتماد و سرخوردگی را در آن‌ها به وجود می‌آورد. این افراد از ریسک‌پذیری هراس پیدا می‌کنند و در نتیجه، بهره‌وری و رقابت‌پذیری کاهش می‌یابد.

 این چرخه نزولی که بر کارگران، مدیران و کل شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد، تا حدودی ناشی از تکیه بر روابط کارفرما – کارمند منسوخ شده است که به دوران قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. درحالی‌که موج‌های تعدیل‌نیرو در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ رخ داد، رکود اقتصادی ۲۰۰۸، تعدیل‌نیرو را به امری رایج تبدیل کرد و بیماری بازماندگان اخراج را به یک بیماری همه‌گیر. برای بهبود و پیشرفت، کارکنان باید از نظر توانایی‌های حرفه‌ای و شخصی، مستقل‌تر و مطمئن‌تر شوند. برای تحقق این امر، کارفرمایان باید مفاهیم «وفاداری، انگیزه و تعهد» را بازتعریف کنند.

 مدیران شرکت‌ها به طور معمول برای کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی، کارکنان را تعدیل می‌کنند. اگرچه این کار در کاهش هزینه‌ها مؤثر است، اما به ندرت به هدف افزایش راندمان دست می‌یابد. کارکنان بازمانده و مدیران آن‌ها در یک وضعیت عاطفی بسیار منفی قرار دارند. نکته جالب این است که کارکنان باقی‌مانده احساسات مشابهی با همکاران اخراج شده خود دارند. آن‌ها احساس می‌کنند که شرکت‌هایشان از کار آن‌ها قدردانی نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند کارفرما با کارکنان اخراج شده به‌عنوان کالا برخورد کرده است. بازماندگان سعی می‌کنند این احساسات را بی‌حس و سرکوب کنند. اغلب هرچه سطح مدیریت فرد بالاتر باشد، بیشتر سعی می‌کند چنین احساساتی را انکار کند.

 شرکت‌ها با کارکنان اخراج‌شده و بازماندگان رفتار متفاوتی دارند. آن‌ها به طور معمول به کارکنان اخراج‌شده، مشاوره شغلی و سایر حمایت‌ها را ارائه می‌دهند، اما از بازماندگان انتظار دارند برای قدردانی از اخراج‌نشدن، سخت‌تر کار کنند. شرکت‌ها به‌ندرت به بازماندگان شغل که در شرکت باقی‌مانده‌اند کمکی ارائه می‌دهند، درحالی‌که بدون کمک، احساس گناه این بازماندگان برطرف نمی‌شود.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو شوم
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
خلاصه کتاب: راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
خلاصه کتاب: آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
ارتقا نظام جبران خدمت
خلاصه کتاب: ارتقا نظام جبران خدمت
پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
خلاصه کتاب: پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
مربیگری و بازخورد برای عملکرد
خلاصه کتاب: مربیگری و بازخورد برای عملکرد
به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید
خلاصه کتاب: به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت