خلاصه کتاب: افراد نمونه
افراد نمونه
The Good Ones
ران فرای
حسابداری که برای محاسبات مالی خود استخدام میکنید ممکن است نابغه و فارغالتحصیل برتر از یک دانشگاه معتبر باشد. اما اگر این فرد به شما دروغ بگوید، کلاهبرداری و تقلب کند این ویژگیها ارزش کمی دارند. ممکن است فروشنده جدید شرکت شما بتواند در اولین تماس با مشتریان، آنها را تحت تأثیر قرار داده و متقاعد به خرید کنند؛ اما اگر او دائماً همکاران خود را تحقیر کرده و به آنها بیاحترامی کند، به سرعت همکاران شما از او خسته خواهند شد. خلقوخو (کاراکتر)، اهمیت بیشتری از آنچه تصور میکنید دارد. شما میتوانید بااستعدادترین، ماهرترین و باهوشترین افراد را استخدام کنید، اما اگر آنها خلقوخوی مناسبی نداشته باشند، ریسک مشکلات، افزایش هزینهها و نرخ بالای خروج کارکنان را به همراه خواهد داشت.
بروس وینشتین که از لقب “متخصص اخلاق” استفاده میکند، به بحث در مورد اینکه چرا منش در کسبوکار بسیار مهم است میپردازد. نویسنده در این متن به 10 ویژگی کلیدی که “کارمندان با خلقوخوی برجسته” را متمایز میکند اشاره داشته و به شما میآموزد که چگونه خلقوخو را در متقاضیان شغل تشخیص دهید. راهکارهای کاربردی واینستین را به مدیران عامل، مدیران منابع انسانی، صاحبان مشاغل کوچک و هر کسی که استخدام یا اخراج میکند یا به دنبال کار است توصیه میشود.
نکته: شخصیت (Personality) چیزی است که از فرد در برخوردهای اولیه برداشت میکنیم و تحت تأثیر رفتارهای او قرار دارد. اما Character به ویژگیهای درونی و اخلاقی فرد اشاره دارد. Character در مراجع به “منش”و “خلق و خو” ترجمه شده است.
برویس وینستین، که سابقه حضور در برنامههای Today، Good Morning America و Fast Money را دارد، مدیر شرکت The Ethics Guy وLLC است. این شرکت به سازمانها در زمینه استخدام و ارتقای افراد با خلقوخو و شخصیت بالا یاری میرساند. وینستین به طور مداوم در برنامههای گفتگوی سراسری به بحث در مورد مسائل اخلاقی میپردازد.
خلاصه
چرا به خلقوخو اهمیت داده میشود؟
هنگامی که کارفرمایان به دنبال استخدام نیرو هستند، بیشتر روی دانش متقاضیان و کاری که باید انجام دهند تمرکز کرده و کمتر کسی به قدرت خلقوخوی فرد توجه کافی میکند. تخصص و توانایی برای موفقیت ضروری هستند، اما خلقوخو به همان اندازه اهمیت دارد.
اعمال کارمندانی که خلقوخوی ضعیفی دارند سالانه میلیاردها دلار برای شرکتها هزینه دارد. پژوهشی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که شرکتها هر سال ۵% از درآمد خود را به دلیل تقلب از دست میدهند. میانگین ضرر سالانه ناشی از تقلب برای حدود ۲۵% از شرکتها، یک میلیون دلار یا بیشتر بود. عجیب است که با وجود این هزینههای بالا، بیشتر سازمانها در هنگام استخدام یا ارتقای کارمندان به خلقوخوی افراد کمترین توجه را میکنند.
دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.