جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب: ارزیابی عملکرد بدون استرس

ارزیابی عملکرد بدون استرس

ارزیابی عملکرد بدون استرس

Stress-Free Performance Appraisals

شارون آرمسترانگ و مادلین آپلبام

آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید
درباره نویسنده
آنچه با مطالعه این چکیده می‌آموزید

به نظر می‌رسد همه از ارزیابی عملکرد متنفرند. سیستم‌های ارزیابی در برخی شرکت‌ها بر اساس “منحنی نرمال” طراحی شده‌اند. در این سیستم‌ها، حتی اگر عملکرد کارمندی خوب باشد، ممکن است به دلیل مقایسه با سایر کارمندان و قرارگیری در رتبه‌های پایین‌تر، نمره قابل قبولی دریافت نکند. ارزیابی عملکرد حتی در فرهنگ‌های سازمانی نه‌چندان سخت‌گیرانه، ایجاب می‌کند که ناظران، نواقص و کمبودهای کارکنان را به آنها گوشزد کنند که این امر می‌تواند برای هر دو طرف، اعم از ارزیابی‌کننده و ارزیابی شونده، ناخوشایند و آزاردهنده باشد. خطرِ دیگری که در کمین است، دعوای حقوقیِ کارمندی است که ارزیابی‌کننده‌اش به طور تصادفی به موضوعی حساس مانند نژاد، جنسیت، سن یا موارد مشابه اشاره می‌کند. این موضوع می‌تواند به دردسرهای حقوقیِ بزرگی برای شرکت تبدیل شود. موضوع این کتاب تکیه بر چند اصل اساسی برای دوری از استرس و نگرانی ناشی از ارزیابی است. شارون آرمسترانگ و مدیلین اپلبام توصیه‌های ارزنده‌ای برای افراد در هر دو طرف، چه کارمند و چه سرپرست ارائه می‌دهند. این کتاب شامل مجموعه‌ای کارآمد از توصیه‌ها، تمرین نقش‌آفرینی، گزارش کار، فرم ارزیابی و نکات مربوط به ارزیابی عملکرد است که به همه افراد سهیم در سیستم ارزیابی عملکرد پیشنهاد می‌شود.

درباره نویسنده

شارون آرمسترانگ در سال 1998 مشاور منابع انسانی 911 را راه‌اندازی کرد. مادلین آپلبام روزنامه‌نگار سابق و مدیری با 30 سال تجربه متنوع است.

خلاصه

 چه آشفته‌بازاری!

 سرپرستان از حجم زیاد کاغذبازی، ترس از شکایت‌های حقوقی و ابعاد غیرقابل‌اندازه‌گیری عملکرد شکایت دارند. کارکنان هم از تحقیرآمیز و بیهوده بودن اقدامات شاکی هستند! درهرصورت، ارزیابی‌ها یک قرن با ما همراه بوده است و اخیراً تأکید بر پرداخت مبتنی بر عملکرد نشان می‌دهد که در آینده اهمیت بیشتری هم دارند.

 باید هم این‌طور باشد. ارزیابی‌ها زمانی می‌تواند مفید، ارزشمند، سازنده و انگیزشی باشد که سرپرستان و کارکنان به‌درستی تمرین کنند. ارزیابی باید یک گفتگوی مداوم و مکرر باشد تا اینکه یک رویداد ترسناک و یک‌بار در سال انجام شود.

 شکایت‌های اصلی

 بسیاری از شرکت‌ها رویکرد درستی را برای ارزیابی عملکرد در پیش نمی‌گیرند، اغلب به این دلیل که هم سرپرستان و هم کارمندان نسبت به نحوه کل فرایند ابراز نگرانی می‌کنند.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضای طلایی است. برای عضویت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو شوم
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
خلاصه کتاب: راهنمای جامع جبران خدمات انگیزشی نیروی فروش
آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
خلاصه کتاب: آنچه مدیرعامل شما باید در مورد جبران خدمات فروش بداند
ارتقا نظام جبران خدمت
خلاصه کتاب: ارتقا نظام جبران خدمت
پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
خلاصه کتاب: پاداش‌هایی که به ارتقای عملکرد عالی کمک می‌کنند
مربیگری و بازخورد برای عملکرد
خلاصه کتاب: مربیگری و بازخورد برای عملکرد
به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید
خلاصه کتاب: به آنها کمک کنید تا رشد کنند یا شاهد رفتنشان باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت