جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

نکات مهم در نحوه نوشتن آگهی استخدام

اهمیت اولین برداشت ها در طول فرآیند استخدام برای هر دو طرف، یعنی متقاضی استخدام و کارفرما، ضروری است. برای جذب استعدادهای برجسته، مهم است که آگهی‌های استخدامی به ‌وضوح آنچه را که شرکت به دنبال آن است بیان کنند و دقیقاً وظایف و مسئولیت‌های  نقش را منعکس کنند. یادگیری نحوه نوشتن یک آگهی استخدامی موثر می‌تواند فرآیند استخدام را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا بهترین متقاضیان را برای مشاغل خالی پیدا کنید. در این مقاله، به بحث در مورد اینکه آگهی استخدامی چیست، توضیح چگونگی نوشتن آن و به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی برای راهنمایی شما در نوشتن آگهی خودتان می‌پردازیم.

آگهی استخدامی چیست؟

آگهی استخدامی توصیفی از یک موقعیت شغلی خالی است که از متقاضیان  واجد شرایط  دعوت می‌کند. مدیران استخدام معمولا قبل از ارسال بیرونی، مشاغل خالی را در پلتفرم‌های استخدام داخلی ثبت می‌کنند. مدیران استخدام یا متخصصان منابع انسانی، آگهی‌های متقاعدکننده‌ای می‌نویسند تا افراد با استعداد را برای درخواست و احتمالاً مصاحبه برای شغل، اگر صلاحیت‌هایشان به نظر مطابقت خوبی داشته باشد، جذب کنند.

یک توصیف صادقانه و دقیق می‌تواند استعدادهایی را با مهارت‌ها و تجربه مناسب برای انجام وظایف نقش جذب کند. میزان جزئیات در آگهی استخدامی می‌تواند به بخش و نقش شغلی بستگی داشته باشد. به طور معمول، اطلاعات زیر برای متقاضیان مفید است:

پیشینه شرکت نوع شغل توضیحات،مسئولیت‌های شغلی، صلاحیت‌ها و تجربه مورد نیاز، مزایا و پاداش، اطلاعات تماس، مهلت ارسال درخواست می‌شود.

نحوه نوشتن یک آگهی استخدامی موثر

مراحل زیر راهنمایی مفیدی هنگام نوشتن آگهی استخدامی هستند:

1. از عنوان شغلی دقیق استفاده کنید

 بسته به بخش، برخی از نقش‌ها انواع مختلفی از نام‌ها دارند. اگرچه برخی از مسئولیت‌های شغلی یکسان هستند، اما معمولاً عناوین شغلی ممکن است متفاوت باشند. عناوین شغلی دقیق، یافتن نقش را برای متقاضیان  در طول جستجوی شغل، به خصوص هنگام جستجوی آنلاین، آسان‌تر می‌کند.

2. توضیحی از شرکت ارائه دهید

 یک پیشینه کوتاه، به متقاضی بالقوه درک درستی از اهداف گسترده‌تر سازمان فراتر از نقش فردی می‌دهد. سپس متقاضیان متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانند به موفقیت شرکت کمک کنند. این همچنین راه خوبی برای متقاضیان برای آشنایی با تاریخچه سازمان است.

3. وظایف و مسئولیت‌های را به ‌وضوح لیست کنید

توضیحی روشن از نقش، به متقاضی این بینش را می‌دهد که نقش شغلی شامل چه مواردی است و اینکه آیا مهارت‌هایشان با الزامات مطابقت دارد یا خیر. داشتن لیست واضحی از مسئولیت‌ها و وظایف می‌تواند به جذب متقاضیان مناسب برای انجام نقش کمک کند و به آن‌ها تصویری دقیق از آنچه می‌توانند انتظار داشته باشند، ارائه دهد. این می‌تواند رضایت شغلی کارمند را بهبود بخشد و اطمینان حاصل شود که شرکت استعدادهای مناسبی برای پر کردن مشاغل خالی پیدا می‌کند.

۴. لیست کردن مهارت ها و تحصیلات لازم

شفاف بودن در مورد مهارت ها و تحصیلات لازم برای جذب متقاضیان واجد شرایط بسیار مهم است. شفافیت کار غربالگری متقاضیان را بر اساس معیارهای صلاحیت ساده تر می کند. همچنین با اطمینان از اینکه اکثر متقاضیان از شرایط تعیین شده در آگهی مطلع هستند و آنها را برآورده می کنند، می تواند روند غربالگری را تسریع بخشد.

۵. ذکر موقعیت مکانی شغل و ساعات کاری

محل کار، ساعات کاری و سفر یا جابجایی احتمالی عواملی مهم برای متقاضیان هنگام بررسی و درخواست شغل هستند. آنها می توانند به سرعت تشخیص دهند که آیا ساعات کاری و موقعیت مکانی برای آنها مناسب است یا خیر، مشروط بر اینکه به وضوح بیان شود و می تواند در صورت در دسترس بودن این اطلاعات هنگام درخواست، در مصاحبه یا مرحله ارائه پیشنهاد، صرفه جویی در زمان شود. شفافیت در مورد مکان و ساعات برای مشاغل از راه دور با ساعات کاری انعطاف پذیر نیز مفید است.

۶. ارائه اطلاعاتی در مورد حقوق و مزایا

آگهی های شغلی اغلب زمانی که تمایلی به مشخص کردن مبلغ واقعی ندارند، بیان می کنند که حقوق رقابتی است. حقوق دقیق یا دامنه حقوق هنگام تبلیغ یک پست، الزامی نیست، اگرچه این اطلاعات می تواند مفید باشد. ارائه اطلاعاتی در مورد حقوق، متقاضیان  را قادر می سازد تا تصمیم بگیرند که آیا پاداش با سبک زندگی و تعهدات آنها مطابقت دارد یا خیر.

۷. ارائه اطلاعات تماس

در صورت که متقاضی بخواهد با شما یا کارفرمای شما تماس بگیرد، اطلاعات تماس را وارد کنید. یک ایمیل تماس، عنوان شغلی و نام مدیر استخدام، متقاضیان را قادر می سازد تا برای موقعیت شغلی درخواست بدهند. همچنین در صورتی که متقاضیان در مورد نقش سؤالی داشته باشند، مفید است.

چقدر آگهی های استخدامی باید طولانی باشند؟

آگهی های استخدامی خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. جویندگان کار مطالب طولانی و فشرده را نخواهند خواند. اکثر آنها آگهی شما را به سرعت بررسی می کنند تا کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت و شرکت را شناسایی کنند، به خصوص در نگاه اول.

قسمتی که می تواند فضای زیادی را در آگهی شما اشغال کند، شرح وظیفه است. با توجه به اینکه مهم ترین بخش آگهی استخدامی است، ممکن است تعجب کنید که “شرح وظیفه باید چقدر باشد؟” باز هم، هدف این است که آن را کوتاه و جذاب نگه دارید.

نمونه آگهی‌ استخدامی

بهترین راه برای یادگیری، انجام دادن است. اما اگر نمی دانید از کجا برای نوشتن یک آگهی شغلی عالی شروع کنید، این مثال شما را در مسیر درست قرار می دهد.

مثال ساده آگهی شغلی

عنوان شغلی: کارآموز رسانه‌های اجتماعی
  نام شرکت: شرکت بازاریابی
  محل سکونت: تهران
 نوع شغل: دورکاری
 حقوق و دستمزد: 18 تا 20 میلیون

شرح وظایف:

  • استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی  برای افزایش آگاهی از برند برای مشتریان ما.
  • همکاری با مدیر رسانه‌های اجتماعی و سایر اعضای تیم بازاریابی دیجیتال برای ایجاد پست‌هایی برای افزایش حضور برند در وب‌سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی.
  • ایجاد تقویم‌های رسانه‌های اجتماعی برای هر یک از مشتریان ما
  • ایده‌های کمپین و پست رسانه‌های اجتماعی
  • تولید محتوا  و ارسال آن به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای رشد جوامع آنلاین مشتریان و افزایش تعامل
  • ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی برای افزایش دسترسی و آگاهی از برند و افزایش فروش
  • نظارت بر عملکرد پست‌ها و ارزیابی تجزیه و تحلیل برای سنجش موفقیت آنها

مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربه:

  • ما به فردی نیاز داریم که توانایی حل مسئله و نوآوری داشته باشد. این نقش نیازمند مهارت های ارتباطی، سازماندهی و تحلیلی قوی است. اگر موارد زیر را دارید، ممکن است کارآموز رسانه‌های اجتماعی مورد نظر ما باشید:
  • مدرک لیسانس در بازاریابی، ارتباطات، رسانه، روابط عمومی یا موارد مشابه
  • انعطاف پذیر، سازگار و قادر به کار مستقل
  • تجربه استفاده از نرم افزار طراحی گرافیک
  • تسلط به تمام پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی

ساختار گزارش‌دهی:

  • کارآموز رسانه‌های اجتماعی بخشی از تیم بازاریابی دیجیتال ما خواهد بود و مستقیماً به مدیر رسانه‌های اجتماعی گزارش می‌دهد.

اطلاعات شرکت:

  • شرکت بازاریابی یک آژانس تخصصی پیشرو در زمینه بازاریابی دیجیتال است که در تهران مستقر است. ما در سال 1397 با چشم‌انداز همکاری نزدیک با مشاغل کوچک تأسیس شدیم.
  • ما اخیراً فعالیت‌های خود را گسترش داده‌ایم و مانند مشاغل کوچکی که طی دو سال گذشته به آنها کمک کرده‌ایم، به طور پیوسته در حال رشد هستیم. در پنج سال آینده، هدف ما این است که در هر استان حضور داشته باشیم.

اطلاعات فرآیند استخدام:

  • پس از دریافت درخواست شما، آن را بررسی خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنیم ممکن است برای این نقش مناسب باشید، وارد فرآیند استخدام ما خواهید شد:
  • مصاحبه دور اول با مدیر منابع انسانی (30 دقیقه)
  • مصاحبه دور دوم با مدیر رسانه‌های اجتماعی (60 دقیقه)
  • ارزیابی مهارت (90 دقیقه)

الگوی آگهی استخدام

اطلاعاتی که می توان در یک آگهی استخدام گنجاند بسیار زیاد است. اما این به معنای پر کردن آگهی با تمام این اطلاعات نیست. در اینجا یک چک لیست مفید از جزئیات ضروری وجود دارد که می توانید از آن به عنوان الگویی برای آگهی استخدام بعدی خود استفاده کنید:

  • عنوان شغلی
  • نام و لوگوی شرکت
  • موقعیت دفتر مرکزی
  • نوع شغل (از راه دور، ترکیبی یا حضوری) و محل کار
  • محدوده حقوق و دستمزد
  • شرح وظایف
  • مهارت ها، صلاحیت ها و تجربه مورد نیاز
  • ساختار گزارش دهی
  • اطلاعات شرکت
  • اطلاعات فرآیند استخدام

منبع:

مدیریت موثر افراد یکی از پایه‎‌های حیاتی موفقیت هر کسب‌وکاری است.
با یادگیری از تجربیات متخصصان منابع انسانی، در راهی مطمئن برای رشد کسب‌وکارتان قدم بگذارید.

عضویت طلایی
اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تجزیه و تحلیل شغل
تجزیه و تحلیل شغل چیست و چرا حیاتی‌ست؟ (راهنمای متفاوت برای تازه‌کارهای منابع انسانی)
مراحل استخدام اثربخش
مزایا و معایب مصاحبه
کارمندیابی
بهترین روش‌های اثربخش کارمندیابی
7 مرحله برای ایجاد استراتژی برندسازی کارفرمای شما
اهمیت برند کارفرما در استخدام

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت