خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابطعمومی+ویدیو
📔خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابطعمومی
دیوید میرمن اسکات
ویدیو خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.
کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابطعمومی به این سؤال پاسخ میدهد که امروزه شیوههای بازاریابی جدید و کارآمد چگونه است؟
تغییر در رفتار بازاریابی
با حضور قدرتمند اینترنت تبلیغات انبوه در رسانههایی چون تلویزیون، رادیو و مجلات، دیگر مفید نیستند. امروزه بازاریابان با تولید محتواهای کاربردی و رایگان که بهصورت غیرمستقیم به محصول اشاره میکند، باعث جذب مشتری میشوند.
شناخت مشتریان و اهمیت آن در بازاریابی
در مرحله اول میبایست از مشتریان خود شناخت کامل داشته باشید تا راهبردهای خود را متناسب با نیازهای اصلی آنها ایجاد کنید، برای این منظور باید شخصیت مشتریان را بهدرستی شناسایی کرده چرا که شناخت شخصیت مشتریان ریشه هر فعالیت بازاریابی مؤثر را تشکیل میدهد و در نهایت باعث جذب تعداد نفرات بیشتری به سمت کسبوکارتان خواهد شد. برای شناخت شخصیت مشتریان میتوانید این سؤالات را از خود بپرسید، مشتریان شما چه با چه مشکلاتی روبهرو هستند، چه مواردی بیشترین اهمیت برایشان دارد، همچنین برای پیداکردن سؤالات بیشتر میتوانید با مشتریان از نزدیک مصاحبه داشته باشید.
نقش نظرات مشتریان و استفاده از آنها در بازاریابی
نظراتی که مشتریان در مورد کسبوکارتان در رسانههای اجتماعی بیان میکنند، نقش بسیار مؤثر و کلیدی در محبوبیت برندتان ایفا میکند؛ بنابراین آنها را نادیده نگیرید و به آنها گوش فرادهید و از آن بهعنوان بازخوردی برای بهبود کارتان استفاده کنید.
حال ابزارهای کاربری بازاریابی را معرفی میکنیم:
وبلاگهای بهروز
وبلاگهای بهروز از جمله ابزار قدرتمندی برای معرفی خدمات و محصولات به شمار میرود چرا که با چندین هزار خواننده دنبال میشود همچنین این وبلاگها جایگاه مناسبی برای ارتباط با مشتریان بهحساب میآید.
استفاده از محتواهای صوتی و تصویری
برای جذب مشتری از محتواهای صوتی و تصویری استفاده کنید، امروزه ویدیوها بهترین ابزار بازاریابی دیجیتال محسوب میشود برای اینکه ویدیوهای شما دیده شود میبایست داستانی معتبر را بهصورت جذاب و سرگرمکننده نقل کند این داستانها درصورتیکه خاص و متمایز باشد جلبتوجه میکند حتی میتوانید از مشتریانتان بخواهید که داستانهای خودشان در ارتباط با محصول را روایت کنند؛ علاوهبرآن محتوای صوتی مانند پادکستها کمک شایانی جهت افزایش بازدید از برند شما خواهد کرد.
محتوای خلاقانه و جذاب
اگر میخواهید محتوای شما بین تعداد زیادی افراد به اشتراک گذاشته شود نیاز است که محتوایی خلاقانه و جذاب ایجاد کنید. برای این منظور از خود سؤال بپرسید، چه چیزی باعث انگیزه در مخاطب میشود که بهصورت داوطلبانه آن محتوا را به اشتراک بگذارد.
نمایش رویدادهای خاص
نمایش رویدادهای خاص مانند مراحل تولید و پشتصحنه نشانهی اهمیت و توجه شما به مخاطبانتان است، این محتواها برای طرفدارانتان جذاب است و ایجاد مشارکت میکند چرا که خود را جزئی از محتوا دانسته و بهنوعی اجتماع شکل میگیرد؛ بنابراین با این دست محتوا مشارکت و اشتیاق مخاطبین را افزایش دهید.
نکات مهم در تولید محتوا
در تولید محتوا به این نکته توجه داشته باشید که نباید بهوضوح به دنبال فروش باشید و یا بیش از حد خدمات خود را معرفی کنید در غیر این صورت تمایل مخاطبان برای دنبالکردن محتوای شما کاهش پیدا میکند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.