جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب مسری+ویدیو

کتاب مسری

📔خلاصه کتاب مسری

جونا برگر

گوینده: فاطمه اسدی

 ویدیو خلاصه کتاب مسری در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «مسری» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده‌، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.

کتاب مسری به این سؤال پاسخ می­‌دهد که چگونه محصولات و ایده‌هایتان را به‌سرعت همه‌گیر کنید.

برنامه‌ریزی هوشمندانه برای جلب توجه

برای مسری شدن محصولات و ایده‌ها برنامه‌ریزی هوشمندانه‌‌ای داشته باشید. بعضی از محصولات می‌توانند به‌راحتی جلب‌توجه کنند چرا که نتیجه طراحی هوشمندانه‌اند. به طور مثال رستورانی با اضافه‌کردن یک منوی جدید و خاص می‌تواند محبوبیت خود را به طرز شگفت‌انگیزی بالا برده و در پی آن، درآمد بیشتری کسب کند. درست است که برای این ایده، هزینه زیادی باید انجام داد؛ اما موفقیت بسیاری رقم خواهد زد.

تبلیغات کلامی مردم

 تبلیغات به‌تنهایی تضمینی برای مسری شدن محصولات ندارند. قوی‌ترین و بهترین روش، بازاریابی کلامی یا دهان‌به‌دهان است که نسبت به تبلیغات دیگر مؤثرتر است. زیرا می‌تواند خیلی واضح مشتری حقیقی را مخاطب قرار دهد. در واقع مصرف‌کنندگان با پیشنهاد دوستان بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

تحریک تمایل افراد به اشتراک‌گذاری

افراد تمایل دارند تجربه‌های خاصشان را با بقیه به اشتراک بگذارند تا دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهند و توجه و علاقه آن­ها را به دست آورند؛ بنابراین با ایجاد محصول یا محتوای قابل‌توجه و غیرمعمولی موجب بحث و گفتگو در میان مشتریان شوید. یکی از راهی دیگر، هدیه‌دادن شرکت‌­ها به مشتریان در صورت استفاده از محصول است چرا که مردم علاقه‌مندند جوایز یا دستاوردهایشان را منتشر کنند و از  این طریق محبوب به نظر برسند.

برجسته‌سازی نام تجاری و لوگو

هرچه به طور پیوسته محصول، ایده یا رفتاری  را مشاهده کنیم، تأثیرگذارتر است و نفوذ و محبوبیت بیشتری دارد. به همین دلیل شرکت­‌های هوشمند، نام تجاری یا لوگو خود را برجسته می­‌کنند. 

تایید اجتماعی

انسان‌ها به دلیل تأیید اجتماعی تمایل زیادی به تقلید رفتار اطرافیان دارند به طور مثال این موضوع را در رستوران­‌ها می‌توان مشاهده کرد که کارکنان رستوران برای اینکه به مشتریان خودالقا کنند که قبل از شما انعام داده‌­اند مقداری پول در ظرف انعام خود قرار می‌­دهند. در این صورت مشتریان جدید نیز به‌احتمال بیشتری انعام خواهند داد. 

برانگیختن احساسات با محصولات

اگر محصول شما احساسات و هیجان را برانگیزد، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. احساساتی چون شادی، ترس، هیجان، خشم و… . به طور مثال محتواهای علمی و بهداشتی ازآنجایی‌که باعث حیرت مخاطب شده بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین مطالب مثبت بیشتر از مطالب منفی به اشتراک گذاشته می‌­شود. هر چیزی که هیجان و احساسات مردم را تحریک کند، بیشتر برایشان جذاب است.

استفاده از داستان و روایت

داستان‌ها  و روایات  نیز به طور ذاتی قابلیت اشتراک را دارند چرا که  جنبه سرگرمی دارند و می‌توانند حاوی درس‌های بزرگی باشند،  این موضوع برای افراد لذت‌بخش است. داستان‌ها به دلیل علاقه‌ای که بین مردم ایجاد می‌کنند، کمتر زیر سؤال می‌روند. نسل به نسل بین مردم جاافتاده است که داستان، به‌یادماندنی و جذاب است و در اشتراک‌گذاری بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین برای محصول یا ایده خود داستانی جذاب تهیه کنید.

ارائه تخفیف و متمرکز شدن بر گروه‌های خاص

ایده‌ها و محصولاتی که برای مردم مفید تلقی شود، اشتراک‌گذاری بیشتری دارند؛ زیرا افراد ایده‌های مفید را شایسته انتشار می‌دانند. راه دیگر ارائه تخفیف است. تخفیف برای هر محصولی همیشه جذاب و وسوسه‌انگیز است و موجب مسری شدن می‌شود. همچنین  محصولاتی که به طرز دقیقی بر گروه خاصی  متمرکزند، بیشتر از محصولاتی که در طیف وسیعی از مخاطبان قرار می‌گیرند، منتشر می‌شوند. چرا که مخاطبان خاص،  احساس مهم بودن می­کنند و حس رضایت از آن باعث می­شود احتمال اشتراک گذاشتن بیشتر شود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ابتکارات خلاقانهاستراتژی بازاریابیبرنامه‌ریزی هوشمندانهمسری شدن
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مرد بابل
خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل+ویدیو
خلاصه کتاب اصل ۸۰-۲۰ +ویدیو
خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی+ویدیو
خلاصه کتاب روانشناسی فروش+ویدیو
دیوانگان ثروت ساز
خلاصه کتاب دیوانگان ثروت‌ساز+ویدیو
ساده گرایی
خلاصه کتاب ساده‌گرایی+ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت