خلاصه کتاب مسری+ویدیو
📔خلاصه کتاب مسری
جونا برگر
ویدیو خلاصه کتاب مسری در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «مسری» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.
کتاب مسری به این سؤال پاسخ میدهد که چگونه محصولات و ایدههایتان را بهسرعت همهگیر کنید.
برنامهریزی هوشمندانه برای جلب توجه
برای مسری شدن محصولات و ایدهها برنامهریزی هوشمندانهای داشته باشید. بعضی از محصولات میتوانند بهراحتی جلبتوجه کنند چرا که نتیجه طراحی هوشمندانهاند. به طور مثال رستورانی با اضافهکردن یک منوی جدید و خاص میتواند محبوبیت خود را به طرز شگفتانگیزی بالا برده و در پی آن، درآمد بیشتری کسب کند. درست است که برای این ایده، هزینه زیادی باید انجام داد؛ اما موفقیت بسیاری رقم خواهد زد.
تبلیغات کلامی مردم
تبلیغات بهتنهایی تضمینی برای مسری شدن محصولات ندارند. قویترین و بهترین روش، بازاریابی کلامی یا دهانبهدهان است که نسبت به تبلیغات دیگر مؤثرتر است. زیرا میتواند خیلی واضح مشتری حقیقی را مخاطب قرار دهد. در واقع مصرفکنندگان با پیشنهاد دوستان بیشتر تحتتأثیر قرار میگیرند.
تحریک تمایل افراد به اشتراکگذاری
افراد تمایل دارند تجربههای خاصشان را با بقیه به اشتراک بگذارند تا دیگران را تحتتأثیر قرار دهند و توجه و علاقه آنها را به دست آورند؛ بنابراین با ایجاد محصول یا محتوای قابلتوجه و غیرمعمولی موجب بحث و گفتگو در میان مشتریان شوید. یکی از راهی دیگر، هدیهدادن شرکتها به مشتریان در صورت استفاده از محصول است چرا که مردم علاقهمندند جوایز یا دستاوردهایشان را منتشر کنند و از این طریق محبوب به نظر برسند.
برجستهسازی نام تجاری و لوگو
هرچه به طور پیوسته محصول، ایده یا رفتاری را مشاهده کنیم، تأثیرگذارتر است و نفوذ و محبوبیت بیشتری دارد. به همین دلیل شرکتهای هوشمند، نام تجاری یا لوگو خود را برجسته میکنند.
تایید اجتماعی
انسانها به دلیل تأیید اجتماعی تمایل زیادی به تقلید رفتار اطرافیان دارند به طور مثال این موضوع را در رستورانها میتوان مشاهده کرد که کارکنان رستوران برای اینکه به مشتریان خودالقا کنند که قبل از شما انعام دادهاند مقداری پول در ظرف انعام خود قرار میدهند. در این صورت مشتریان جدید نیز بهاحتمال بیشتری انعام خواهند داد.
برانگیختن احساسات با محصولات
اگر محصول شما احساسات و هیجان را برانگیزد، بیشتر به اشتراک گذاشته میشود. احساساتی چون شادی، ترس، هیجان، خشم و… . به طور مثال محتواهای علمی و بهداشتی ازآنجاییکه باعث حیرت مخاطب شده بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. همچنین مطالب مثبت بیشتر از مطالب منفی به اشتراک گذاشته میشود. هر چیزی که هیجان و احساسات مردم را تحریک کند، بیشتر برایشان جذاب است.
استفاده از داستان و روایت
داستانها و روایات نیز به طور ذاتی قابلیت اشتراک را دارند چرا که جنبه سرگرمی دارند و میتوانند حاوی درسهای بزرگی باشند، این موضوع برای افراد لذتبخش است. داستانها به دلیل علاقهای که بین مردم ایجاد میکنند، کمتر زیر سؤال میروند. نسل به نسل بین مردم جاافتاده است که داستان، بهیادماندنی و جذاب است و در اشتراکگذاری بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین برای محصول یا ایده خود داستانی جذاب تهیه کنید.
ارائه تخفیف و متمرکز شدن بر گروههای خاص
ایدهها و محصولاتی که برای مردم مفید تلقی شود، اشتراکگذاری بیشتری دارند؛ زیرا افراد ایدههای مفید را شایسته انتشار میدانند. راه دیگر ارائه تخفیف است. تخفیف برای هر محصولی همیشه جذاب و وسوسهانگیز است و موجب مسری شدن میشود. همچنین محصولاتی که به طرز دقیقی بر گروه خاصی متمرکزند، بیشتر از محصولاتی که در طیف وسیعی از مخاطبان قرار میگیرند، منتشر میشوند. چرا که مخاطبان خاص، احساس مهم بودن میکنند و حس رضایت از آن باعث میشود احتمال اشتراک گذاشتن بیشتر شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.