جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب این کافی نیست+ویدیو

📔خلاصه کتاب کتاب این کافی نیست

مارشال گلد اسمیت

گوینده: فاطمه اسدی

 ویدیو خلاصه کتاب کتاب این کافی نیست در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «کتاب این کافی نیست» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده‌، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.

کتاب این کافی نیست به این سؤال پاسخ می‌دهد که چه رفتارهای مخربی مانع موفقیت ما  می‌شود و چگونه از آنها دوری کنیم؟

تفکر نادرست درباره موفقیت

بسیاری از ما موفقیت‌مان را به عواملی نادرست نسبت می‌دهیم. مثلاً هنگامی که علی‌رغم انجام یک رفتار غلط به موفقیت می‌رسیم، گمان می‌کنیم که این رفتار علت پیروزی ماست و باید در آینده نیز آن را تکرار نماییم. مدیری را تصور کنید که به انتقادات دیگران بی‌توجه است، اما به دلیل یک‌سری ویژگی‌های مثبت دیگر اغلب فرد موفقی است و علت این امر را انتقادپذیر نبودن خود تلقی می‌کند. درحالی‌که این رفتار سرانجام برای او مشکل‌ساز شده و حتی مانع ترقی او خواهد شد.

تغییر فرهنگ: راهکار شرکت‌ها در جلوگیری از رفتارهای مخرب

اغلب افراد عملی را مفید می‌دانند که به سود منجر شود، اما اهمیت کارهایی که از زیان و تصمیمات غلط جلوگیری می‌کنند را در نظر نمی‌گیرند و آنها را شایستهٔ تجلیل نمی‌دانند؛ بنابراین لازم است شرکت‌ها با تغییر این فرهنگ در میان کارمندان خود، آنها را به جلوگیری از رفتارهای مخرب تشویق کنند. این تغییر باید ابتدا در میان مدیران رخ‌داده و به رده‌های پایین منتقل شود. البته تغییر امری دشوار و زمان‌بر است؛ چراکه اغلب افراد خصوصیات منفی را بخشی از شخصیت خود دانسته و آن را غیرقابل‌تغییر قلمداد می‌کنند. در این راستا تعریف از نقاط قوت کارمندان می‌تواند در ایجاد نتایج عالی در عملکردشان مثمرثمر باشد. همچنین یکی از عواملی که اشخاص موفق نمی‌توانند عادت اشتباه خود را کنار بگذارند عدم توانایی در مشاهده خود از نگاه دیگران است. مثلاً فردی را تصور کنید که در مصاحبه استخدامی مدام از موفقیت‌های پیشین خود صحبت می‌کند و به موضوعات مهم موردتوجه مصاحبه‌کنندگان اهمیتی نمی‌دهد.

تمایل به پیروزی افراطی

تمایل به پیروزی امری طبیعی و مثبت است؛ اما اگر حالت افراطی به خود بگیرد می‌تواند مشکل‌ساز شده و قوه تعقل را از کار بیندازد. در این شرایط فرد اهمیت نمی‌دهد که این پیروزی چه دستاوردهایی برای او خواهد داشت و آن را امری اجباری و اضطراری تلقی می‌کنند. میل افراطی به پیروزی می‌تواند حتی باعث تخریب روابط شود که  در سرزنش دیگران نمود پیدا می‌کند. در آن صورت همواره ایده‌های سایرین را “به خواست خود” تغییر می‌دهید. این امر انگیزه دیگران برای ابراز نظر و نهایتاً انجام کار را کاهش می‌دهد. برای غلبه بر این میل، از خود بپرسید که با این پیروزی دقیقاً چه چیزی به دست می‌آورید،  آیا واقعاً ارزش این همه تلاش را دارد؟ آیا کنترل این میل افراطی باعث رضایت‌بخشی بیشتری نخواهد شد.

تمرکز بر اهداف و وسواس فکری

تمرکز بر اهداف به شما انگیزه می‌دهد؛ اما اگر شکلی افراطی به خود گرفته و به وسواس فکری در مورد هدف تبدیل شود، سبب انحراف شما از اهداف واقعیتان شده و از تفکر صحیح جلوگیری می‌کند. به طور مثال تمرکز بیش از حد مدیر بر روی هدف، گاهی باعث می‌شود انسانیت را زیر پا گذاشته و نارضایتی کارکنان را به دنبال دارد.

شنیدن انتقادها

بدون تلاش برای تحمیل نظرات خود، به دیگران گوش فرادهید، اغلب افراد موفق توانایی شنیدن انتقاد را ندارند؛ چراکه نسبت به دستاوردهایشان بسیار متوهم‌اند و خود را برتر از سایرین می‌دانند پس نمی‌خواهند به انتقاد دیگران گوش فرادهند. درحالی‌که بازخوردهای انتقادی فرصتی ارزشمند برای یادگیری هستند. این بازخوردها صرفاً به شکل گفتاری نبوده و گاهی با زبان بدن مطرح می‌شوند. بهتر است در طول روز انتقادات دیگران را یادداشت کرده و به آنها بیندیشید. بدانید که در چه مواقعی دچار خودبزرگ‌بینی می‌شوید، چراکه رفتارهای غلط اغلب در این زمان رخ می‌دهند.

عدم توانایی در تقدیر و عذرخواهی

بسیاری از افراد در اثر آموزش و تربیت غلط به‌اشتباه عذرخواهی و قدردانی را نشانه ضعف تلقی می‌کنند، درحالی‌که این دو عمل بسیار مفید و ارزشمندند. توجه کنید که عذرخواهی صادقانه اغلب شرایط را ختم به خیر می‌کند  و باید پس از اقرار به شکست انجام شود. لازم نیست برای توجیه خود موضوع را بیش از حد پیچیده کنید؛ چراکه  از تأثیر پیامتان کاسته می‌شود، همچنین عذرخواهی بیش از حد سبب کاهش عزت‌نفس شما خواهد شد. قدردانی نیز سبب آرام‌شدن بحث‌های شدید و جلوگیری از مشاجره می‌شود. هنگامی که فردی کار مفیدی برایمان انجام می‌دهد بهتر است تا فرصت داریم از او  از صمیم قلب تشکر نماییم.

پیشنهادهای عملی

 برای رهایی از عادت‌های غلط بهتر است مدام از دیگران بازخورد بگیرید و از آنها بخواهید در مورد رفتارهای غلطتتان با شما گفتگو کنند. در این صورت سایرین تلاش شما را برای پیشرفت مشاهده نموده و آن را تأیید می‌نمایند. تغییر و موفقیت یک‌شبه اتفاق نیفتد؛ بلکه نیازمند صرف زمان است. اما این امر تغییر را غیرممکن نمی‌سازد. برای بهبود عادت‌هایتان، بهتر است به‌جای عادت‌های غلطی که قصد از بین بردنشان را دارید به روی عادت‌های درستی که می‌خواهید با آنها جایگزین شوند تمرکز کنید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: انتقادپذیریپیروزی افراطیتعادل اهدافتفکر نادرستتوسعه فردی
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مرد بابل
خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل+ویدیو
خلاصه کتاب اصل ۸۰-۲۰ +ویدیو
خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی+ویدیو
خلاصه کتاب روانشناسی فروش+ویدیو
دیوانگان ثروت ساز
خلاصه کتاب دیوانگان ثروت‌ساز+ویدیو
ساده گرایی
خلاصه کتاب ساده‌گرایی+ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت