جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب اصل ۸۰-۲۰ +ویدیو

📔خلاصه کتاب اصل 20-80

ریچارد کاچ

گوینده: فاطمه اسدی

 ویدیو خلاصه کتاب اصل 20-80 در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «اصل 20-80» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده‌، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.

کتاب اصل۲۰-۸۰ به این سؤال پاسخ می‌دهد که چگونه با کمترین زمان به بیشترین نتیجه و سود دست یابیم.  

قانون 20-80

طبق قانون 20-80، 80 درصد نتایج حاصل 20 درصد از کارهاست در حقیقت یک عدم توازن بین میزان تلاش و پاداش وجود دارد و تمام تلاش‌ها ارزش یکسانی ندارند. به عنوان مثال 20 درصد از محصولات یک شرکت 80 درصد از سودشان را ایجاد می­کند و یا 20 درصد از راننده ها باعث 80 درصد تصادفات می­‌شوند.

چرخه‌های بازخوردی

طبق این قانون،  نمی‌توان در دنیا انتظار تعادل و توازن را داشت و علت آن وجود چرخه‌های بازخوردی است که باعث می‌­شود تفاوت­‌های کوچک، نتایج بزرگی ایجاد ‌کند، به‌عنوان‌مثال طبق اصل 20-80، درصد کمی از افراد جامعه بیشترین مقدار پول و دارایی را در اختیار دارند و افراد پول‌دار روزبه‌روز پول‌دارتر می‌شوند چرا که در حلقه بازخوردی تولید پول قرار دارند؛ یعنی این افراد با تکرار چرخه بازخوردی دائماً پولشان را سرمایه‌گذاری می‌کنند تا پول بیشتری به دست آورند.

بهره‌وری بالا در انجام کارها 

قانون 20-80 کمک میکند که بهره‌وری بالاتری داشته باشید، شما روزانه ساعات زیادی در حال کار کردن هستید، اما در حقیقت صرفا 20 درصد کارهای شما 80  درصد خروجی را ایجاد می‌کند  و 80 درصد کارهای شما تاثیر چندانی بر نتایج ندارد؛ بنابراین برای بهره‌وری بالاتر در انجام هرکاری باید ابتدا جز به جز کار را بررسی کنیم تا  کارهای موثر و غیر موثررا شناسایی کرده و سپس تمرکز خود را  صرفا بر کارهای موثر قرار دهید. به عنوان مثال اگر کاری را در دست انجام دارید به جای هدر دادن زمان و موکول کردن آن به لحظه آخر، می‌توانید در طول زمان انجام کار، مانند لحظه آخر عمل کرده تا بهره وری بالاتری داشته باشید.

در کسب‌وکار و سودآوری

در بحث کسب‌وکار نیز می‌توان از این اصل استفاده کرد تا بهترین نتیجه را در سودآوری مشاهده کنید بر خلاف باور عموم، برای موفقیت نیاز به گستردگی محصولات نیست بلکه می‌­بایست در بین محصولات خود چند مورد از آنهایی که سودآوری بیشتری دارند را انتخاب  کرده و صرفاً تمرکزمان را بر فروش و بازاریابی آنها قرار دهیم.

ساده‌سازی محصولات و کاهش هزینه تولید

با ساده‌سازی محصولات نیز می‌توان سود بیشتری کسب کرد؛ زیرا با محدودکردن تنوع و تولید بیشتر از آن کالا، هزینه تولید هر واحد آن کاهش می‌یابد و با تمرکز بیشتر تیم بر آن محصول، فروش بهتری حاصل می­‌شود.

در مذاکرات فروش

از قانون 20-80 می‌توانید در مذاکرات فروش نیز استفاده کنید به جای بحث کردن در مورد نکات مختلف، صرفا روی مباحثی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را دارد و بیشترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد. 

شناسایی بازار هدف و جذب مشتریان سودآور

استفاده دیگر از قانون 20-80 در شناسایی بازار هدف است چرا که فقط 20 درصد از مشتریان 80 درصد سوآوری را برایتان ایجاد می‌کتند بنابراین زمان، انرژی و تمرکز خود را بر شناسایی و جذب این محدوده از مشتریان قرار دهید و با ارایه خدمات با کیفیت اعتمادشان را جلب کرده تا مشتریان وفاداری ایجاد شود.

بهبود کیفیت زندگی

قانون 20-80 در بهبود کیفیت زندگیتان نیز کاربرد دارد برای این منظور کارهایی  که باعث خوشحالی و ناراحتیتان می‌شود را شناسایی کنید و وقت خود را  بیشتر بر کارهایی بگذارید که شما را خوشحال می‌کند. همچنین در ایجاد روابط دوستانه ببینید کدام یک از ارتباطاتتان  بیشترین اهمیت را دارد و احساس خوبی برایتان ایجاد میکند و زمان بیشتری را به تعامل به با این افراد اختصاص دهید.

مدیریت زمان

به کمک قانون 20-80 می‌توانید زمانتان را مدیریت کنید برای این منظور کارهایی که بابد به پایان برسانید را الویت بندی کنید و ابتدا برای انجام کارها با الویت بالاتر برنامه ریزی کنید. در این قسمت شناسایی کارها با الویت بالاتر، کار بسیار مهمی است چرا که اکثر افراد نمی‌دانند که  کدام یک از کارها مهم تر است و 60 تا 70 درصد کارها را در دسته الویت بالا قرار می‌­دهند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: الویت‌بندی کارهابهره وری بالاقانون 20-80
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مرد بابل
خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل+ویدیو
خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی+ویدیو
خلاصه کتاب روانشناسی فروش+ویدیو
دیوانگان ثروت ساز
خلاصه کتاب دیوانگان ثروت‌ساز+ویدیو
ساده گرایی
خلاصه کتاب ساده‌گرایی+ویدیو
بازاریابی بدون فروش
خلاصه کتاب بازاریابی بدون فروش+ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت