خلاصه کتاب همه بازاریابها دروغگو هستند + ویدیو
📔خلاصه کتاب همه بازاریابها دروغگو هستند
ست گادین
ویدیو خلاصه کتاب همه بازاریابها دروغگو هستند در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «کتاب همه بازاریابها دروغگو هست» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.
کتاب همه بازاریابها دروغگو هستند به این سوال پاسخ میدهد که چگونه با استفاده از داستانها فروش خود را افزایش دهید.
استفاده از داستانهای تاثیر گذار
یکی از تأثیرگزارترین روشهای بازاریابی، استفاده از داستانهایی است که افراد بتوانند با آن ارتباط بگیرند این داستانها برای ترغیب مشتری میبایست قابل اطمینان و باور پذیر باشند. چرا که مردم فقط نیازهایشان را نمیخرند، بلکه چیزی میخرند که میخواهند. به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که یک گوشی آیفون را خریداری کرده است. او این گوشی صرفاً بهخاطر کاربردهایش نگرفته، بلکه دلیل خرید او این است که در هر بار استفاده از آن حس میکند فردی جذاب است و تصویرش در نگاه دیگران بهتر میشود. در حقیقت بازاریابان به آن فرد یک داستان فروختهاند، داستانی که این فرد، انسانی خاص است. مردم نیز باعث گسترش این داستانها میشوند؛ بنابراین برای نفوذ در قلب مردم داستانهای جذاب تعریف کنید.
داستان متناسب با نگرش مشتریان
ازآنجاییکه نگرش هر کس نسبت به جهان اطرافش متفاوت است، برای ارتباطگرفتن مشتریان با داستانهایتان باید گروهی از افراد را بیابید که پیشینه یا نگرش مانند هم دارند. به طور مثال مادرانی که کودکان کم سن دارند اولویت اولشان آموزش صحیح کودکشان است. در همین راستا شرکت والتدیزنی با شناخت نگرش مشتریان خود داستانی فوقالعاده برای فروش محصولات بِیبی انیشتین طراحی کرد که به فروش موفقی دستیافت. استفاده از این اسم و داشتن کمپین بازاریابی قدرتمند، مادران را قانع کرد که این محصولات باعث باهوشتر شدن کودکانشان خواهد شد. در حالی بعدها تحقیقات نشان داد این محصول روی هوش کودکان نقش خاصی نداشته است؛ بنابراین داستانیهایی که متناسب با نگرش مشتریان باشد میتواند باعث رشد فروش محصولات شود.
داستان واقعی و ارزشمند
ما فقط به موارد جدید و تغییرات توجه میکنیم و نسبت به سایر مواردی که جدید نیستند بیاعتنا هستیم. ذهن برای فهمیدن موارد جدید تلاش میکند که با ایجاد داستانها اطلاعات را متوجه شود. به طور مثال اگر در اطرافتان چیزی به طور ناگهانی سقوط کند، سریعاً فرضیه درباره چگونگی افتادن آن در ذهن مرور میکنیم و درستی آن را بررسی میکنیم. پس اگر میخواهید افراد جذب اطلاعات جدید شوند باید مطمئن باشید داستان شما واقعی و ارزشمند است.
صداقت و هماهنگی برای ایجاد اعتبار
برای اینکه داستان شما بتواند به نفرات زیادی تأثیر بگذارد باید معتبر باشد، این اعتبار زمانی ایجاد میشود که ارتباط شما با مشتریان از روی صداقت باشد نه ظاهرسازی. برای این منظور میبایست تمام قسمتهای کسبوکارتان مثل محصول، کارمند و پیام شرکت در یک راستا باشند. به طور مثال اگر همه بخشهای کسبوکارتان تأثیرگذار باشد، اما کارمندان به شیوه نادرست با مشتری ارتباط بگیرند؛ یعنی داستان شما ناهماهنگ است و دچار ظاهرسازی شدهاید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.