جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
 
اکادمی منابع انسانی میلاد
  • صفحه نخست
  • مقالات
  • خلاصه کتاب‌های ویدیویی رایگان
  • عضویت طلایی
  • دوره‌ها و محصولات
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین و مقررات
0
ورود / عضویت

خلاصه کتاب کشش+ویدیو رایگان

کشش

📔خلاصه کتاب کشش

گابریل واینبرگ و جاستین مارس

گوینده: فاطمه اسدی

 ویدیو خلاصه کتاب “کشش” در زیر ارایه شده است. در این ویدیو، اصول اساسی کتاب «کشش» به طور جذاب و قابل فهمی توضیح داده شده‌، برای آشنایی با مفاهیم اصلی کتاب، این ویدیو را ببینید.

کتاب کشش به این سؤال پاسخ می‌دهد که شیوه‌های مؤثر  جذب مشتری جدید برای کسب‌وکار نوپا چگونه است.

بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا از بین می‌روند چرا که صاحبان کسب‌وکار توانایی لازم برای جذب مشتری به سمت محصول خود را ندارند برای کشش مشتری تنها خلق محصول خوب کافی نیست؛ بلکه می‌بایست راهبردهای بازاریابی قدرتمندی نیز داشته باشید. هر چه جذب و کشش مشتری به سمت کسب‌وکارتان بیشتر باشد، در نتیجه بازخوردهای دریافتیان بیشتر خواهد بود و با اصلاحاتی که انجام خواهید داد به بهبود محصول نیز کمک خواهید کرد. برای جذب مشتریان جدید لازم است که کانال‌های کشش مختلف را ایجاد کنید. در این کتاب ۱۹ کانال معرفی می‌شود:

1) بازاریابی ایمیلی

در این شیوه برای اینکه پیام شما مزاحم نباشد، ایمیل افراد را به صورت اصولی به دست آورید مثلا از طریق ثبت نام در وب سایت.

2) همکاری در فروش

که در این روش، افراد دیگر، سرویس‌ها و محصولات شما را می فروشند و سهمی از فروش آن را کسب می کنند. مانند همکاری در فروش دیجی کالا.

3) تبلیغات آفلاین

که شامل تبلیغ در تلویزیون، مجلات، بیلبورد و… میشود.

4) پلت فرم های موجود

استفاده از پلتفرم‌های موجود مانند  اینستاگرام و … که کاربران زیادی دارند و بتوان کاربران موجود در این پلفترم‌ها را جذب کرد.

5) رویدادهای آفلاین

اسپانسر شدن یا راه‌اندازی رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با کسب‌وکارتان.

6) بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

  با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و کار کردن بر روی کلید واژگان خاص میتوان رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش داد.

7) بازاریابی از طریق مهندسی

در این روش از ابزار ها و منابع مهندسی برای بازاریابی کمک گرفته و با ارائه ویژگی‌های جذاب سعی به جذب کاربر می‌شود مانند انتشار ابزارهای مفید، ویجت‌ها و…

8) سخنرانی‌‌های جذاب 

سخنرانی در رویدادها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها می‌تواند به شکل انگیزه بخشی موثر و کاربردی باشد.

9) نمایشگاه 

در این روش، کسب‌وکارها می‌توانند در نمایشگاه‌های فعال در زمینه کاریشان  شرکت کنند. این نمایشگاه‌ها فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به صورت حضوری به مخاطبان خود عرضه کنید، با مخاطبان و مشتریان بالقوه یا فعلی خود تعامل داشته  و امکان مشارکت و همکاری با کسب‌وکارهای دیگر وجود دارد.

10) فروش

فروش و معرفی مستقیم محصولات و خدمات به مشتریان، مثل بازاریاب‌هایی که به صورت حضوری رانندگان را به عضویت در تاکسی اینترنتی جذب می‌کنند.

11) بازاریابی ویروسی

  از مشتریان کنونی درخواست کنید که شما را به بقیه معرفی کند، برای موفقیت در این شیوه برای مشتریان فعلی خود هدایای در نظر بگیرید تا آن‌ها انگیزه برای معرفی شما داشته باشند همچنین فرآیند عضویت یا ثبت نام برای مشتریان جدید را تا حد ممکن ساده کنید تا آنها بتوانند به راحتی عضو باشگاه مشتریان شود.

12) ایجاد اجتماع و جامعه

ایجاد جامعه‌ای از افراد مشتاق به محصول و یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید. مانند کافه‌بازار که  با حمایت از جامعه توسعه‌دهندگان اندروید به زبان فارسی توانست رشد چشم‌گیری دست یابد.

13) بازاریابی محتوا

ایجاد و انتشار محتویات جذاب و ارزشمند مرتبط با کسب‌وکار، همچنین در این‌گونه روش بازاریابی بدلیل اینکه جنبه تبلیغاتی کسب‌وکار کمتر دیده می شود میزان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد.

14) بلاگ‌های بازار هدف

انتشار محتویات و تبلیغات محصولات شما در وبلاگ‌هایی که ممکن است مخاطبان شما آنها را دنبال کنند.

15) توسعه کسب‌وکار 

فرایند ایجاد ارتباطات استراتژیک که به نفع متقابل استارتاپ شما و شریک تجاری شما است.

16) تبلیغات نمایشی 

که شامل نمایش تبلیغات متنی و بنری در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

17) بازاریابی جستجویی

تبلیغات گوگل اَدز، رایج‌ترین روش بازاریابی جستجویی است  که با جستجو کلیدواژه خاص تبلیغ شما را نمایش می‌دهد.

18) روابط عمومی

در این نوع روش افراد تیم به شکل مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند که با هدف جلب توجه رسانه‌های آنلاین و چاپی، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و تلویزیون انجام می‌گیرد

19) روابط عمومی نامعمول

که شامل قدرانی از مشتریان به روش نوآورانه  می‌شود.

بهترین راهبرد فروش

بهترین راهبرد فروش استفاده از چند کانال‌کشش است، برای انتخاب کانال مناسب از چهارچوب گاو وحشی می‌توانید استفاده کنید، این چارچوب از پنج گام تشکیل شده است:
گام ۱، برگزاری طوفان فکری، تمام کانال‌های کشش را بررسی کرده و میزان تاثیر و جذب آن را تخمین بزنید
گام ۲، امتیازدهی، کانال های کشش را به سه دسته بهترین و موثر ترین کانال جذب، کانال با احتمال بیشتر جذب و کانال با احتمال کمتر جذب، تقسیم‌بندی میکنیم.
گام ۳ اولویت بندی، سه تا از بهترین کانال ها را انتخاب کرده و آن را در لیست برترین ها قرار دهید.
گام ۴ امتحان کردن، که سه گزینه انتخابی به مرحله اجرا در می آورید.
گام ۵ تمرکز، کانال کششی که موثرتر است به صورت مداوم دنبال می‌کنیم .
در صورتی که در هر یک از کانال ها به  هدف مورد نظر نرسید با یکی از کانال های در لیست احتمالا موثر جابجا میکنیم بدین ترتیب با بررسی و آزمایش، بهترین کانال کشش را پیدا خواهد شد.
هدف استفاده از این روش این است که با کمترین هزینه به بیشترین نرخ جذب دست یابیم. پس به خصوص در ابتدای کسب‌وکار پیشنهاد میشود که حتما از راهکارهای ارزان و بدون هزینه برای بازاریابی استفاده کنید.
همچنین لازم است که به طور منظم با  رشد کسب و کارتان کانال های کشش را مورد بررسی مجدد قرار دهید تا جذب مشتری به بهترین حالت ممکن انجام شود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: بازاریابیجذب مشتری
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مرد بابل
خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل+ویدیو
خلاصه کتاب اصل ۸۰-۲۰ +ویدیو
خلاصه کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی+ویدیو
خلاصه کتاب روانشناسی فروش+ویدیو
دیوانگان ثروت ساز
خلاصه کتاب دیوانگان ثروت‌ساز+ویدیو
ساده گرایی
خلاصه کتاب ساده‌گرایی+ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی اول
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

ورود
استفاده از موبایل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد تایید (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت